Blog

Jaki był rok 2023 dla e-commerce?

Niedawno doczekaliśmy się aktualnego raportu podsumowującego rok 2023 w handlu elektronicznym1. Analizą rynku e-commerce od lat zajmuje się polska firma Gemius, która jest najważniejszym tego typu podmiotem badawczym w Europie. Tegoroczny prawie 300-stronnicowy raport jest niezwykle treściwym kompendium wiedzy, dostarczającym nam wiele istotnych danych. Jako że jest to niezwykle obszerna lektura, postaramy się podsumować w […]

AI w Google Ads – przyszłość marketingu i reklamy

W stale zmieniającym się świecie marketingu cyfrowego sztuczna inteligencja (AI) okazała się przełomem, zmieniając sposób, w jaki firmy łączą się z docelowymi odbiorcami. Google Ads, jedna z najpopularniejszych platform reklamowych online, płynnie zintegrowała sztuczną inteligencję w swoich systemach, aby zwiększyć skuteczność reklam i ułatwić nam zarządzanie kampaniami. W tym artykule zagłębiamy się w fascynującą dziedzinę […]

Darmowy audyt SEO – okazja czy pułapka?

Przeprowadzenie audytu SEO to czynność praktycznie nierozerwalna z samym pozycjonowaniem. Zazwyczaj specjaliści przeprowadzają taką analizę zaraz na początku współpracy lub niekiedy przed oficjalnym startem prac na stronie. Wiele agencji SEO jednak ma w ofercie taką usługę również poza pakietami SEO, którą to jest w stanie wykonać jednorazowo na zlecenie klienta. Czasem ku naszej uciesze może […]

Czym jest zjawisko Google Sandbox dla nowych stron internetowych?

Pozycjonowanie jest kluczowym elementem sukcesu w zdobywaniu nowych użytkowników, a w efekcie klientów poprzez stronę internetową. Jednak istnieje zjawisko, a właściwie efekt, który może utrudnić życie nowym witrynom pragnącym podbić wyszukiwanie organiczne. Google Sandbox Effect – bo tak to nazwano, czyli potocznie „efekt piaskownicy”, jest to tajemniczy mechanizm, który znacząco wpływa na pozycje nowych stron […]

Facebook Ads vs. Google Ads – który system reklamowy wybrać?

Jeśli chodzi o reklamę online, dwoma największymi systemami reklamowymi są Facebook Ads oraz Google Ads. Obie platformy oferują przydatne narzędzia i szeroki zasięg, co czyni je niezbędnymi składnikami cyfrowych strategii reklamowych dla firm na całym świecie. Jednak wybór między Facebook Ads a Google Ads może być trudną decyzją, ponieważ każda platforma ma swoje unikalne cechy […]

Czym jest język korzyści i jak go wykorzystać w marketingu?

W jednym z ostatnich artykułów omówiliśmy sobie istotę i cechy copywritingu sprzedażowego, znajdziesz go tu: https://kompan.pl/blog/czym-jest-copywriting-sprzedazowy/ .Jak też wówczas wyliczyliśmy, jednym z elementów tejże techniki pisania jest posługiwanie się językiem korzyści. No właśnie co to w zasadzie oznacza? Dziś właśnie ten temat weźmiemy sobie na tapetę.  Czym jest język korzyści? Używanie w porozumiewaniu się z […]

Czym jest lejek marketingowy? Jakie są jego kluczowe etapy?

Lejek sprzedażowy to model lub proces przedstawiający ścieżkę, jaką podejmują potencjalni klienci od momentu pierwszego kontaktu z firmą lub produktem aż do finalizacji zakupu. Nazwa lejek odnosi się do kształtu tego modelu, który jest szeroki na początku i stopniowo zwęża się, odzwierciedlając zmniejszającą się liczbę klientów na kolejnych etapach procesu sprzedaży. Lejek sprzedażowy jest stosowany […]

Co to jest Google Discover – jak działa, do czego używać?

Strona internetowa może być widoczna w wyszukiwarce na wiele różnych sposobów. Oprócz dość klasycznych wyników organicznych (pozycjonowanie), czy Google Ads, nowością okazuje się być wykorzystanie do tego Google Discover. Reklamy te mogą być bardzo przydatnym źródłem wysokiej jakości wizyt. Oferują użytkownikom spersonalizowane treści (artykuły, filmy, wiadomości i inne) i zawierają niektóre funkcje sieci społecznościowych. Jak […]

Najważniejsze wskaźniki KPI dla sklepu internetowego (ecommerce)

Rozwój sklepów internetowych stanowi nieodłączny element globalnego handlu. Aby nieustannie zdobywać nowych klientów, konieczne jest stosowanie skutecznych strategii i narzędzi marketingowych pozwalających monitorować i oceniać efektywność działań. Ostatecznie chodzi o przekształcenie użytkownika w kupującego. Właśnie tutaj istotną rolę odgrywają kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI. Są one niezastąpionym elementem zarządzania sklepem internetowym, ponieważ stanowią miary pozwalające […]

Marketing online. Konsultacje eksperckie

Prowadzisz biznes e-commerce, a nie jesteś zadowolony z wyników sprzedaży? Odpowiadasz za sprzedaż w przemyśle lub chcesz mieć partnerów biznesowych za granicą, ale twoja firmowa strona internetowa nie wspiera działu handlowego? A może masz wątpliwości czy inwestycje w działania digital przynoszą odpowiedni zwrot z inwestycji? To tylko niektóre z pytań, które możesz sobie zadawać. Konsultacje […]

Inbound marketing – co musisz o nim wiedzieć?

O marketingu mówi się dziś naprawdę dużo. Nic w tym dziwnego, w końcu na przestrzeni lat nauczyliśmy się korzystać z naprawdę wielu różniących się często od siebie diametralnie nośników reklamowych. Jeszcze kilkanaście lat temu reklama ograniczała się wyłącznie do napotkanych na ulicach banerów, spotów w telewizji, czy rozdawanych ulotek. Współcześnie jak już wiemy, istnieją inne, […]

E-A-T oraz YMYL i ich wpływ na treści SEO

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie dostęp do informacji jest nieograniczony, wyszukiwarki internetowe odgrywają kluczową rolę w poszukiwaniu odpowiedzi na wszelkiego rodzaju pytania. Pomagają znaleźć produkt, czy usługę, a także podejmować ważne decyzje dotyczących zdrowia, finansów czy prawa. W tym kontekście, aktualizacja Google E-A-T oraz bezpośrednio z nią powiązane pojęcie stron YMYL, stały się niezwykle istotne […]