Projektowanie stron zgodnie z metodyką UCD (User Centered Design) i SEO

Harmonijne współdziałanie między użytkownikiem a wyszukiwarką jest aktualnie kluczowym elementem sukcesu projektowania stron internetowych. Metodyka UCD (User Centered Design), łącząc się z SEO (Search Engine Optimization), skupia się na potrzebach i zachowaniach użytkowników dążąc do stworzenia stron, które nie tylko mają za zadanie doskonale odpowiadać na oczekiwania odbiorców, ale również zdobywać wysoką pozycję w wynikach […]

Konfiguracja Consent Mode – jak to wygląda?

W dzisiejszym artykule skupimy się na technicznej stronie wdrażania consent mode. Po tym, jak dowiedzieliśmy się, czym jest consent mode i jak wygląda w praktyce, teraz przyjrzymy się temu, jak można go skonfigurować i wdrożyć. Dwa filary Consent Mode Consent mode składa się tak naprawdę z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest wdrożenie formularza zgody, […]

Jak usunąć wirusa ze strony internetowej?

W poprzednim artykule: Jak zabezpieczyć stronę internetową przed cyberatakami, omówiliśmy temat zabezpieczeń, jakie warto wdrożyć w obrębie strony internetowej, żeby była ona bezpieczna od wszelkich cyberataków. Co jednak jeśli jest już za późno na takie plany, a po naszej stronie internetowej już grasuje wirus, siejąc spustoszenie? Dziś zajmiemy się właśnie takim przypadkiem. Zanim jednak powiemy […]

Jak zabezpieczyć stronę internetową przed cyberatakami?

Każdy z nas wie, że Internet to z jednej strona duża szansa m.in. na sprawną komunikację bez względu na dzielące nas odległości, poszerzanie wiedzy i zdobywanie nowych umiejętności, czy przystępniejsze prowadzenie biznesu. Z drugiej strony jednak jest to duże zagrożenie, gdyż w sieci roi się od cyberprzestępców, którzy zamiarami często nie różnią się od włamywaczy, […]

Analiza SWOT strony internetowej

Analiza SWOT staje się coraz bardziej powszechna w biznesie internetowym, co może zazębiać się działaniami prowadzonymi w zakresie pozycjonowania. Chociaż pierwotnie analiza SWOT używana była do badania i identyfikowania wartości firm, narzędzie to coraz częściej wykorzystywane jest do interpretacji mocnych i słabych stron sklepów internetowych. Sumiennie wykonana analiza SWOT może stać się cennym źródłem wiedzy, […]

UX writing i microcopy – słowa mają znaczenie

Słowo pisane jest kluczowym elementem projektowania witryn i aplikacji mobilnych pod UX. W projektowaniu UX zaczęto dostrzegać potencjał w treściach, które mogą generować wyższy poziom zadowolenia użytkowników oraz przyczyniać się do lepszej użyteczności witryny. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa zachwycała pierwszym wrażeniem, a do tego angażowała użytkowników do działania (kliknięcia, przejścia na inną podstronę, […]

Lazy Loading – czym jest i jak wpływa na działania SEO?

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że szybkość ładowania się strony internetowej jest kluczowym elementem w procesie pozyskiwania nowych klientów. Nie chodzi tutaj wyłącznie o poprawę wskaźników SEO i optymalizację, ale również o zadowolenie użytkowników. Większość z nich nie czeka dłużej niż 2-3 sekundy, aż załaduje się interesująca ich strona internetowa. Zwiększenie szybkości […]

Wstęp do audytu UX – jak korzystamy z internetu?

Projektujesz nową stronę internetową dla swojej firmy? Chciałbyś, żeby była nowoczesna, efektowna i jednocześnie prosta w obsłudze dla użytkowników? Dobrze trafiłeś – przedstawimy Ci listę elementów, które powinny znaleźć się na Twojej domenie. Podpowiemy też, z czego lepiej zrezygnować, aby nie wprowadzać odbiorców w błąd.  Jak korzystamy z Internetu? Na początek przyjrzyjmy się zjawisku samego […]

Stopka strony internetowej a SEO – co powinna zawierać?

Projektując witrynę, trzeba pamiętać o tym, że wszystkie elementy strony internetowej powinny zostać zaimplementowane z dbałością i starannością, tak, by spełniały swoją określoną rolę i wykorzystywały w pełni swój potencjał. Należy mieć również na uwadze to, że współczesna strona internetowa powinna być nie tylko przyjemna dla oka i treściwa w informacje, ale spełniać szereg innych […]

Podstawowe znaczniki HTML

Przeglądanie stron internetowych w XXI wieku stało się naszą codzienną rutyną, zupełnie niczym poranne picie kawy, czy herbaty. Czytane niegdyś gazety papierowe zastąpiliśmy portalami informacyjnymi, firmowe wizytówki tekturowe wymieniliśmy na innowacyjne witryny. Sklepy stacjonarne zaś z roku na rok są coraz rzadziej odwiedzane przez konsumentów, którym często wygodniej jest robić po prostu zakupy online. Strony […]

SEO dawniej i dziś, czyli co zmieniło się w pozycjonowaniu stron?

Pod wieloma względami, historia SEO przypomina historię samego Internetu, jak również rozwijających się wyszukiwarek internetowych. Na gruncie nieprzyjaznych użytkownikom interfejsów, ewoluował skomplikowany koncept optymalizacji witryn. Optymalizacji, która zakłada maksymalną dostępność i przydatność domeny dla użytkowników. Nie zawsze tak było. Zobacz, jak zmieniało się podejście do pozycjonowania stron na przestrzeni lat.

Jak zbudować stronę zoptymalizowaną pod SEO? 17 praktycznych wskazówek

Jeśli jesteś na etapie budowania swojej strony internetowej, to warto wziąć pod uwagę nie tylko aspekt wizualny i użyteczny, ale również korzystny pod kątem pozycjonowania. Nie oszukujmy się, jeśli użytkownicy czegoś potrzebują, to ich naturalną reakcją jest korzystanie z wyszukiwarki. Samo pozycjonowanie, nie ogranicza się jednak do wstawienia poszczególnych fraz w treść na stronie i […]