Wyszukiwarka to nie tylko Google – poznaj dostępne alternatywy!

Dziś Internet służy nam do rozrywki, do pracy, do komunikacji, ale przede wszystkim do szukania przeróżnych informacji. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez wyszukiwarek internetowych, które to niczym kiedyś encyklopedia podsuwają nam odpowiedzi na nurtujące nas pytania i inne kwestie. Wyszukiwarka Google – królowa wyszukiwarek? Wyszukiwarka internetowa dla większości użytkowników Internetu tożsama jest z Google. […]

Kody odpowiedzi HTTP i ich wpływ na pozycjonowanie

Każdy, kto korzysta z Internetu, na pewno napotkał na swojej drodze kod błędu „404 – nie znaleziono”. Pojawia się on najczęściej w momencie, kiedy dana podstrona jest niedostępna lub została usunięta. Ten kod stanu protokołu, jest jednym z najczęściej spotykanych, a zarazem jednym z kilkudziesięciu używanych do zarządzania i śledzenia komunikacji klient-serwer. Te kody statusu […]

Dlaczego Google nie indeksuje mojej strony?

Jednym z najważniejszych kwestii pozycjonowania jest indeksowanie. Dzięki temu Twoja strona jest widoczna w wyszukiwarce, a dokładnie poszczególne jej podstrony są wyświetlane na konkretne frazy kluczowe. Zdarzają się jednak sytuacje, w których pomimo tego, że regularnie umieszczasz na domenie jakieś treści lub tworzysz artykuły, to wyszukiwarka ich nie widzi lub nie aktualizuje. Co może być […]

Kampanie Performance Max – Wszystko, co musisz o nich wiedzieć!

Zachowania konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obserwujemy to zjawisko w różnych kanałach online. Jest to szczególnie zauważalne na przykładzie słów kluczowych, gdzie wyszukiwanie niektórych fraz w ciągu roku wzrosło o kilkaset procent*. Dlatego Google, zauważając tego typu zmiany, postanowił wprowadzić nowy zautomatyzowany typ kampanii w Google Ads – kampanie Performance Max. Kampanie Performance Max – co […]

Jak działa indeksowanie i skanowanie strony w Google

Wyszukiwarka to w zasadzie baza danych miliardów stron internetowych. Jeżeli chcesz, aby Twoja domena się w niej znalazła, musi zostać odwiedzona przez robota Google, a następnie umieszczona w indeksie. Tak w skrócie można by opisać proces indeksacji witryny w wynikach organicznych. To z pozoru proste działanie, zależne jest również od wielu czynników. Tych, które musi […]

Geolokalizacja a SEO – jak Google wykorzystuje informacje o lokalizacji?

Pewnie zauważyłeś, że po wpisaniu w Google usługi, z której chcesz w danym momencie skorzystać, wyszukiwarka natychmiast dopasuje wyniki do Twojej aktualnej lokalizacji. Oprócz wyników ogólnych, pojawiła się mapka z wyznaczonymi miejscami, w których możesz skorzystać z usługi. Do promocji serwisu w sposób nakierowany na lokalizację, potrzebna jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Może zdarzyć się, […]

Jak dobrać słowa kluczowe? I czy warto skorzystać z pomocy specjalisty?

Znajomość fraz kluczowych dla danej branży, to jeden z podstawowych elementów marketingu internetowego. Umiejętne ich dobranie, a następnie skuteczne wplecenie ich w publikowane teksty, pozwoli Ci dotrzeć do swoich klientów, wyprzedzając tym samym swoją konkurencję. Narzędzi do wyszukiwania odpowiednich fraz jest sporo i na dodatek są one ogólnodostępne. Czy zatem warto korzystać z pomocy pozycjonera? […]

Na ile fraz kluczowych pozycjonować stronę? 9 zasad, które pomogą ci być wysoko w rankingu Google

Niektórzy specjaliści w branży twierdzą, że rola SEO jest w dzisiejszych czasach mocno ograniczona, z racji na stale zmieniające się algorytmy Google. Radzą więc, aby skupić się na naturalnym pozyskiwaniu klientów np. poprzez nakierowanie działań na użytkowników, a nie roboty. Czy mają rację?