Konfiguracja Consent Mode – jak to wygląda?

W dzisiejszym artykule skupimy się na technicznej stronie wdrażania consent mode. Po tym, jak dowiedzieliśmy się, czym jest consent mode i jak wygląda w praktyce, teraz przyjrzymy się temu, jak można go skonfigurować i wdrożyć. Dwa filary Consent Mode Consent mode składa się tak naprawdę z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest wdrożenie formularza zgody, […]

Consent Mode – co to takiego?

Jeszcze ponad 5 lat temu w Internecie wrzało za sprawą rozporządzenia unijnego RODO (w ang. GDPR), które weszło w życie z dniem 25 maja 2018. Właściciele stron pospiesznie przygotowywali swoje strony pod wymogi rozporządzenia, w obawie otrzymania wysokich kar pieniężnych za niedotrzymanie terminu i niewdrożenie polityki cookies zgodnej z nadchodzącymi zasadami.  Dziś praktycznie znowu wracamy […]

Co to jest Google Tag Manager (GTM)?

Podczas procesu pozycjonowania strony, jak też już wiemy, by sprawnie analizować przebieg prac i mierzyć ich efekty, musimy dysponować odpowiednimi narzędziami analitycznymi. Choć wiele z nich jest dostępnych wyłącznie odpłatnie, Google wciąż idzie nam na rękę, podsuwając nam swoje dedykowane narzędzia analityczne i to całkowicie za darmo.  Najwięcej w kontekście analityki mówi się o Google […]