Projektowanie stron zgodnie z metodyką UCD (User Centered Design) i SEO

Harmonijne współdziałanie między użytkownikiem a wyszukiwarką jest aktualnie kluczowym elementem sukcesu projektowania stron internetowych. Metodyka UCD (User Centered Design), łącząc się z SEO (Search Engine Optimization), skupia się na potrzebach i zachowaniach użytkowników dążąc do stworzenia stron, które nie tylko mają za zadanie doskonale odpowiadać na oczekiwania odbiorców, ale również zdobywać wysoką pozycję w wynikach […]

Co to jest pogo sticking i jaki ma związek z SEO?

Stworzenie strony internetowej dla własnej firmy stanowi pierwszy krok w rozpoczęciu działalności online. Następnie, bardzo uogólniając, jeśli chcesz sukcesywnie pozyskiwać klientów, kolejnym celem powinno być osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania (SERP) oraz poszerzenie zasięgu swojej witryny (zwiększenie wyświetleń oraz klikalności). Chociaż wykorzystanie SEO do promocji strony, czyli przestrzeganie najlepszych praktyk optymalizacyjnych pod kątem słów […]

Zero Click Searches – o wyszukiwaniach bez kliknięć

Zjawisko „wyszukiwania bez kliknięć”, czyli Zero Click Searches nie jest nowe, jednak jego znaczenie rośnie w miarę rozwijania się i doskonalenia algorytmów wyszukiwarek internetowych. Google, Bing i inne platformy stale ulepszają swoje mechanizmy, aby jak najlepiej zrozumieć zamiary użytkowników i dostarczać im jak najbardziej trafne informacje. Dzieje się to w ramach tzw. featured snippets (fragmenty […]

Najlepsze narzędzia SEO (płatne i bezpłatne)

Każdy kolejny rok w SEO to nowe wyzwania, czyli jak mówi przysłowie “kłody pod nogi”, z którymi jako pozycjonerzy musimy się uporać. Na szczęście nie tylko na trudnościach się kończy, bo rozwój pozycjonowania to także rozkwit nowych narzędzi SEO, które pomagają nam w codziennej pracy.  Jakie są rodzaje narzędzi SEO? Na samym początku musimy zaznaczyć, […]

Wyszukiwarka to nie tylko Google – poznaj dostępne alternatywy!

Dziś Internet służy nam do rozrywki, do pracy, do komunikacji, ale przede wszystkim do szukania przeróżnych informacji. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez wyszukiwarek internetowych, które to niczym kiedyś encyklopedia podsuwają nam odpowiedzi na nurtujące nas pytania i inne kwestie. Wyszukiwarka Google – królowa wyszukiwarek? Wyszukiwarka internetowa dla większości użytkowników Internetu tożsama jest z Google. […]

Keyword density – co to jest i jakie ma znaczenie?

Jednym z fundamentalnych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest gęstość słów kluczowych, zwana keyword density. To pojęcie budzi jednak wiele kontrowersji i dyskusji wśród specjalistów SEO, którzy starają się zrozumieć, jak najefektywniej wykorzystać je w praktyce, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Nie ulega bowiem wątpliwości, że kolejne aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google, zmieniają […]

Co to jest outreach marketing i jak może pomóc w promocji Twojej firmy?

Nawiązywanie autentycznych relacji z grupą docelową jest kluczowe dla sukcesu każdej marki i ogólnie w promocji usług i produktów. Marketerzy posługują się wieloma strategiami w zwiększaniu widoczności stron internetowych, dlatego aby pozostać na czasie i zachować nowoczesną formę komunikacji, bardzo często korzystają z outreach marketingu jako elementu reklamy. Aktualnie konsumenci stają się coraz bardziej wybredni […]

Google AdRank – czyli jak podnieść pozycję reklamy w Google

W epoce cyfrowej Google Ads stało się niezbędnym narzędziem dla firm, które chcą poszerzyć swoją obecność w Internecie i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jednak sukces kampanii Google Ads zależy w dużej mierze od tego, gdzie nasze reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Zrozumienie, co decyduje o pozycji reklamy Google Ads i wdrożenie dobrych praktyk […]

Skuteczność w pozycjonowaniu – jak ją mierzyć?

Kluczowym elementem skutecznego pozycjonowania strony internetowej jest systematycznie zaglądanie do statystyk i danych, dzięki którym możemy poznać sytuację i efekty naszych działań. Prowadząc jakiekolwiek prace na oślep, zwyczajnie nie będziemy wiedzieć, czy to wszystko, co robimy, ma sens. Aby więc pozycjonowanie było skuteczne, musimy podejść do ustalania naszych celów na poważnie, a więc regularnie badać […]

Sortowanie produktów w sklepie internetowym

,,Od przybytku głowa nie boli” mawia stare, polskie przysłowie i choć zwykle w ludowych mądrościach jest wiele prawdy, w odniesieniu do sprzedaży internetowej mogą one okazać się złym założeniem. Przyjrzymy się dziś sytuacji, w której bardzo rozbudowana oferta sklepu może przytłoczyć potencjalnego klienta i w skutkować porzuceniem koszyka zakupowego – jak do tego nie dopuścić? […]

Przyjazne UX podczas rejestracji w sklepie internetowym

Kiedy mówimy o badaniach w obszarze User Experience w centrum zainteresowania, bardzo słusznie, stawiamy użytkownika serwisu internetowego. Interesują nas jego zachowania, działania jakie podejmuje na stronie, wybory, których dokonuje, jego cechy charakterystyczne, innymi słowy, wszystko to co pozwala nam dostosować projekt do oczekiwań potencjalnego klienta. Dlaczego zatem tak często pozwalamy sobie na utratę cennego źródła […]

Czym jest filtr SafeSearch i jak wpływa na pozycjonowanie?

Obecność w Internecie stała się aktualnie jednym z istotnych elementów rozwoju każdej firmy. Równie ważna jest ochrona użytkowników przed nieodpowiednimi treściami znajdującymi się w wyszukiwarce. Ponieważ wraz z dostępem do tej nieograniczonej przestrzeni, pojawiają się właśnie takie niebezpieczeństwa, szczególnie dla młodszych użytkowników, Google stworzyło filtr SafeSearch. Jego wprowadzenie stało się nieodzownym elementem w kontroli treści […]