Jak reklamować sklep internetowy w Google Ads?

Reklama w Google Ads to jedno z najefektywniejszych narzędzi do promowania sklepu internetowego. Dzięki temu przedsiębiorcy mają możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów, co przyczynia się do zwiększenia widoczności oraz sprzedaży. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie reklamować swój sklep za pomocą Google Ads, jakie typy reklam są dostępne na tej platformie oraz […]

Jak stworzyć czat na stronie internetowej i czy warto?

W dobie rozwiniętej technologii i cyfryzacji ekspresowy oraz wygodny kontakt to “must have”. Firmy chcące zadbać o swój wizerunek i relację z klientem powinny zapewnić mu bezpośrednia, bezproblemową formę komunikowania się. Jedną z ostatnio popularnych opcji jest czat. W dzisiejszym artykule dowiesz się m.in. tego jak zrobić czat na stronie internetowej, a także kiedy warto […]

Lojalność marki online – jak zbudować zaangażowanie klienta?

Budowanie lojalności klientów stanowi kluczowy element sukcesu każdej marki. Aby skutecznie konkurować w środowisku internetowym, firmy muszą nie tylko przyciągać uwagę klientów, ale przede wszystkim angażować ich w sposób, który buduje długotrwałe i wartościowe relacje. Budowanie tej lojalności nie jest zjawiskiem spontanicznym – wymaga przemyślanej strategii, która uwzględnia potrzeby i oczekiwania współczesnych konsumentów. Potencjalni klienci, […]

Czym jest efekt (odwróconego) ROPO?

Branża e-commerce zrewolucjonizowała na stałe nasze przyzwyczajenia konsumenckie. Wciąż jednak elektroniczny handel w pełni nie wyparł tradycyjnego, co sprawia, że te dwie odnogi handlu mają się dobrze i działają równocześnie obok siebie. Nie jest to jednak równoznaczne, z tym że nie są od siebie zależne, gdyż zachodzące między nimi korelacje mogące mocno wpływać na nasze […]

Emotional marketing – o wykorzystaniu emocji w marketingu internetowym

Marketing emocjonalny coraz częściej zyskuje na znaczeniu jako potężne narzędzie, które pozwala markom wyróżnić się w Internecie. Wszakże wykorzystanie emocji w marketingu internetowym nie jest jedynie chwytem reklamowym, ale strategicznym podejściem, które angażuje serca i umysły konsumentów, budując głębsze i trwalsze relacje z marką. Ale jak to się dzieje, że emocje wpływają na decyzje zakupowe […]

Jakie formy płatności powinien mieć sklep internetowy?

Jeszcze na początku obecnego XXI wieku za główny środek płatności służyła nam gotówka. Każdy z nas prawdopodobnie idąc do sklepu miał w portfelu, czy kieszeni kurtki jakieś papierowe banknoty. Z czasem wygodniejsze stały się dla nas płatności z pomocą plastikowej karty płatniczej. Dzięki temu nie byliśmy już skazani na spacery do bankomatu, przeliczanie reszty po […]

Targetowanie reklam – co to jest, jak działa?

Reklama w Internecie odgrywa kluczową rolę w budowaniu rozpoznawalności marki oraz pozwala dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, co przekłada się na większą sprzedaż. Jednak  w zalewie informacji, z czym spotykamy się na co dzień, istnieje potrzeba skutecznego i precyzyjnego kierowania przekazu reklamowego w stronę tych, którzy są najbardziej zainteresowani danym produktem lub usługą. Potrzebę tę […]

Jaki był rok 2023 dla e-commerce?

Niedawno doczekaliśmy się aktualnego raportu podsumowującego rok 2023 w handlu elektronicznym1. Analizą rynku e-commerce od lat zajmuje się polska firma Gemius, która jest najważniejszym tego typu podmiotem badawczym w Europie. Tegoroczny prawie 300-stronnicowy raport jest niezwykle treściwym kompendium wiedzy, dostarczającym nam wiele istotnych danych. Jako że jest to niezwykle obszerna lektura, postaramy się podsumować w […]

Czym jest język korzyści i jak go wykorzystać w marketingu?

W jednym z ostatnich artykułów omówiliśmy sobie istotę i cechy copywritingu sprzedażowego, znajdziesz go tu: https://kompan.pl/blog/czym-jest-copywriting-sprzedazowy/ .Jak też wówczas wyliczyliśmy, jednym z elementów tejże techniki pisania jest posługiwanie się językiem korzyści. No właśnie co to w zasadzie oznacza? Dziś właśnie ten temat weźmiemy sobie na tapetę.  Czym jest język korzyści? Używanie w porozumiewaniu się z […]

Najważniejsze wskaźniki KPI dla sklepu internetowego (ecommerce)

Rozwój sklepów internetowych stanowi nieodłączny element globalnego handlu. Aby nieustannie zdobywać nowych klientów, konieczne jest stosowanie skutecznych strategii i narzędzi marketingowych pozwalających monitorować i oceniać efektywność działań. Ostatecznie chodzi o przekształcenie użytkownika w kupującego. Właśnie tutaj istotną rolę odgrywają kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI. Są one niezastąpionym elementem zarządzania sklepem internetowym, ponieważ stanowią miary pozwalające […]

Porzucone koszyki w sklepie internetowym – jak z nimi walczyć?

Prężnie rozwijający się e-commerce to duża szansa dla tych, którzy jeszcze niegdyś zmuszeni byli sprzedawać swoje produkty stacjonarnie. Samo jednak założenie sklepu internetowego nie jest przepisem na sukces, a nieodpowiednio zoptymalizowany i prowadzony potrafi być utrapieniem dla przedsiębiorców.  Jednym z najczęściej trapiących problemów w kontekście sklepów internetowych są porzucone koszyki. Jest to problem charakterystyczny z […]

5 obszarów marketingu internetowego, które pomogą Ci rosnąć w kryzysie (o ile zajmiesz się nimi na poważnie!)

Różne źródła w tym słowniki i encyklopedie, opisują kryzys jako wybór, decydowanie, zmaganie się, walkę, w której konieczne jest działanie pod presją czasu. Nieodłączną cechą kryzysu jest jego nagłość, urazowość. Zgadzam się z tą definicją całkowicie. Dodam, że kryzysowi zwykle towarzyszy poczucie niepewności oraz…. Niewystarczające zasoby, które zmuszają do dokonywania wyboru. W istocie kryzys gospodarczy, […]