Sklep na Allegro czy własny sklep internetowy?

Żyjemy w czasach, których sprzedaż przez Internet jest już czymś powszechnym, a możliwość zakupów online stała się dostępna dla niemal każdego, kto ma sprzęt z dostępem do Internetu. Dziś niemalże każda firma chcąca działać na szeroką skalę decyduje się na sprzedaż internetową. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dotarcie do klientów kupujących online, a jednymi […]

CLV (Customer Lifetime Value) – co to jest i jak ją mierzyć?

Customer Lifetime Value (CLV), czyli cykl życiowy klienta, to dość istotny wskaźnik w strategii zarządzania relacjami z klientem. Zrozumienie i umiejętność mierzenia CLV pozwala firmom nie tylko na optymalizację kosztów pozyskiwania nowych klientów, ale także na maksymalizację zysków z tych obecnych. Czym dokładnie jest wartość CLV i dlaczego jest tak istotna dla biznesu i prowadzenia […]

Promocje w sklepie internetowym – jak je mądrze zaplanować?

Rozmaite akcje promocyjne są nieodłącznym elementem marketingu każdego sklepu internetowego, czy to świeżo uruchomionego, czy nawet takiego, który cieszy się już uznaniem i rozpoznawalnością. To właśnie promocje przyciągają uwagę, wspierając naszą sprzedaż, ale również co najważniejsze budują nasz wizerunek i lojalność klientów wobec marki. Jednak, aby były one skuteczne, muszą być odpowiednio zaplanowane, następnie uruchomione […]

Jak reklamować sklep internetowy w Google Ads?

Reklama w Google Ads to jedno z najefektywniejszych narzędzi do promowania sklepu internetowego. Dzięki temu przedsiębiorcy mają możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów, co przyczynia się do zwiększenia widoczności oraz sprzedaży. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie reklamować swój sklep za pomocą Google Ads, jakie typy reklam są dostępne na tej platformie oraz […]

Jak stworzyć czat na stronie internetowej i czy warto?

W dobie rozwiniętej technologii i cyfryzacji ekspresowy oraz wygodny kontakt to “must have”. Firmy chcące zadbać o swój wizerunek i relację z klientem powinny zapewnić mu bezpośrednia, bezproblemową formę komunikowania się. Jedną z ostatnio popularnych opcji jest czat. W dzisiejszym artykule dowiesz się m.in. tego jak zrobić czat na stronie internetowej, a także kiedy warto […]

Lojalność marki online – jak zbudować zaangażowanie klienta?

Budowanie lojalności klientów stanowi kluczowy element sukcesu każdej marki. Aby skutecznie konkurować w środowisku internetowym, firmy muszą nie tylko przyciągać uwagę klientów, ale przede wszystkim angażować ich w sposób, który buduje długotrwałe i wartościowe relacje. Budowanie tej lojalności nie jest zjawiskiem spontanicznym – wymaga przemyślanej strategii, która uwzględnia potrzeby i oczekiwania współczesnych konsumentów. Potencjalni klienci, […]

Czym jest efekt (odwróconego) ROPO?

Branża e-commerce zrewolucjonizowała na stałe nasze przyzwyczajenia konsumenckie. Wciąż jednak elektroniczny handel w pełni nie wyparł tradycyjnego, co sprawia, że te dwie odnogi handlu mają się dobrze i działają równocześnie obok siebie. Nie jest to jednak równoznaczne, z tym że nie są od siebie zależne, gdyż zachodzące między nimi korelacje mogące mocno wpływać na nasze […]

Emotional marketing – o wykorzystaniu emocji w marketingu internetowym

Marketing emocjonalny coraz częściej zyskuje na znaczeniu jako potężne narzędzie, które pozwala markom wyróżnić się w Internecie. Wszakże wykorzystanie emocji w marketingu internetowym nie jest jedynie chwytem reklamowym, ale strategicznym podejściem, które angażuje serca i umysły konsumentów, budując głębsze i trwalsze relacje z marką. Ale jak to się dzieje, że emocje wpływają na decyzje zakupowe […]

Jakie formy płatności powinien mieć sklep internetowy?

Jeszcze na początku obecnego XXI wieku za główny środek płatności służyła nam gotówka. Każdy z nas prawdopodobnie idąc do sklepu miał w portfelu, czy kieszeni kurtki jakieś papierowe banknoty. Z czasem wygodniejsze stały się dla nas płatności z pomocą plastikowej karty płatniczej. Dzięki temu nie byliśmy już skazani na spacery do bankomatu, przeliczanie reszty po […]

Targetowanie reklam – co to jest, jak działa?

Reklama w Internecie odgrywa kluczową rolę w budowaniu rozpoznawalności marki oraz pozwala dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, co przekłada się na większą sprzedaż. Jednak  w zalewie informacji, z czym spotykamy się na co dzień, istnieje potrzeba skutecznego i precyzyjnego kierowania przekazu reklamowego w stronę tych, którzy są najbardziej zainteresowani danym produktem lub usługą. Potrzebę tę […]

Jaki był rok 2023 dla e-commerce?

Niedawno doczekaliśmy się aktualnego raportu podsumowującego rok 2023 w handlu elektronicznym1. Analizą rynku e-commerce od lat zajmuje się polska firma Gemius, która jest najważniejszym tego typu podmiotem badawczym w Europie. Tegoroczny prawie 300-stronnicowy raport jest niezwykle treściwym kompendium wiedzy, dostarczającym nam wiele istotnych danych. Jako że jest to niezwykle obszerna lektura, postaramy się podsumować w […]

Czym jest język korzyści i jak go wykorzystać w marketingu?

W jednym z ostatnich artykułów omówiliśmy sobie istotę i cechy copywritingu sprzedażowego, znajdziesz go tu: https://kompan.pl/blog/czym-jest-copywriting-sprzedazowy/ .Jak też wówczas wyliczyliśmy, jednym z elementów tejże techniki pisania jest posługiwanie się językiem korzyści. No właśnie co to w zasadzie oznacza? Dziś właśnie ten temat weźmiemy sobie na tapetę.  Czym jest język korzyści? Używanie w porozumiewaniu się z […]