Wpływ social proof na zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych

Gdybyś miał wybierać między dwoma podobnymi produktami, który byś wybrał? Ten, którym nikt się nie interesuje, czy ten, który regularnie się wyprzedaje i zbiera pozytywne opinie? Zakładając, że jesteś racjonalnym kupującym, jak większość z nas, można łatwo odgadnąć Twoją odpowiedź. Dlaczego? Ponieważ jesteśmy bardziej skłonni coś zrobić, gdy widzimy, że inni zrobili to wcześniej. W […]

Co to jest FAQ i po co umieszczać je na stronie internetowej?

Często zadawane pytania (FAQ) to jedna z najskuteczniejszych metod poprawy doświadczeń użytkowników przebywających na stronie internetowej. FAQ dostarcza szybkich i klarownych odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z produktami lub usługami, oszczędzając czas zarówno użytkownikom, jak i zespołom obsługi klienta (BOK). Jednak FAQ to nie tylko narzędzie ułatwiające komunikację – jego umieszczenie na stronie […]

Kalendarz marketingowy 2025 dla e-commerce

Kolejny rok już za nami, nadszedł nowy – 2025. Początek roku kalendarzowego to dla nas zazwyczaj czas zmian, kreatywnych pomysłów, energii na wdrożenie w życie nowych planów. To szansa również dla naszego biznesu – wchodząc w nowy rok, możemy jeszcze lepiej wykorzystać nasze firmowe zasoby i staranniej zaplanować wszystkie działania. Rok 2025 bowiem obfituje w […]

Personalizacja oferty w sklepie internetowym – przykłady, jak to zrobić efektywnie?

Personalizacja oferty pod użytkownika jest bardzo istotnym elementem skutecznej strategii marketingowej w e-commerce. Klienci sklepów internetowych mogą wręcz oczekiwać, że oferta będzie dostosowana do ich potrzeb, co w ostateczności może przekładać się na większe zaangażowanie i lojalnością w stosunku do marki. W końcu dzięki odpowiedniemu dopasowaniu oferty, sklepy internetowe mogą zwiększyć współczynnik konwersji i osiągać […]

Sklep na Allegro czy własny sklep internetowy?

Żyjemy w czasach, których sprzedaż przez Internet jest już czymś powszechnym, a możliwość zakupów online stała się dostępna dla niemal każdego, kto ma sprzęt z dostępem do Internetu. Dziś niemalże każda firma chcąca działać na szeroką skalę decyduje się na sprzedaż internetową. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dotarcie do klientów kupujących online, a jednymi […]

CLV (Customer Lifetime Value) – co to jest i jak ją mierzyć?

Customer Lifetime Value (CLV), czyli cykl życiowy klienta, to dość istotny wskaźnik w strategii zarządzania relacjami z klientem. Zrozumienie i umiejętność mierzenia CLV pozwala firmom nie tylko na optymalizację kosztów pozyskiwania nowych klientów, ale także na maksymalizację zysków z tych obecnych. Czym dokładnie jest wartość CLV i dlaczego jest tak istotna dla biznesu i prowadzenia […]

Promocje w sklepie internetowym – jak je mądrze zaplanować?

Rozmaite akcje promocyjne są nieodłącznym elementem marketingu każdego sklepu internetowego, czy to świeżo uruchomionego, czy nawet takiego, który cieszy się już uznaniem i rozpoznawalnością. To właśnie promocje przyciągają uwagę, wspierając naszą sprzedaż, ale również co najważniejsze budują nasz wizerunek i lojalność klientów wobec marki. Jednak, aby były one skuteczne, muszą być odpowiednio zaplanowane, następnie uruchomione […]

Jak reklamować sklep internetowy w Google Ads?

Reklama w Google Ads to jedno z najefektywniejszych narzędzi do promowania sklepu internetowego. Dzięki temu przedsiębiorcy mają możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów, co przyczynia się do zwiększenia widoczności oraz sprzedaży. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie reklamować swój sklep za pomocą Google Ads, jakie typy reklam są dostępne na tej platformie oraz […]

Jak stworzyć czat na stronie internetowej i czy warto?

W dobie rozwiniętej technologii i cyfryzacji ekspresowy oraz wygodny kontakt to “must have”. Firmy chcące zadbać o swój wizerunek i relację z klientem powinny zapewnić mu bezpośrednia, bezproblemową formę komunikowania się. Jedną z ostatnio popularnych opcji jest czat. W dzisiejszym artykule dowiesz się m.in. tego jak zrobić czat na stronie internetowej, a także kiedy warto […]

Lojalność marki online – jak zbudować zaangażowanie klienta?

Budowanie lojalności klientów stanowi kluczowy element sukcesu każdej marki. Aby skutecznie konkurować w środowisku internetowym, firmy muszą nie tylko przyciągać uwagę klientów, ale przede wszystkim angażować ich w sposób, który buduje długotrwałe i wartościowe relacje. Budowanie tej lojalności nie jest zjawiskiem spontanicznym – wymaga przemyślanej strategii, która uwzględnia potrzeby i oczekiwania współczesnych konsumentów. Potencjalni klienci, […]

Czym jest efekt (odwróconego) ROPO?

Branża e-commerce zrewolucjonizowała na stałe nasze przyzwyczajenia konsumenckie. Wciąż jednak elektroniczny handel w pełni nie wyparł tradycyjnego, co sprawia, że te dwie odnogi handlu mają się dobrze i działają równocześnie obok siebie. Nie jest to jednak równoznaczne, z tym że nie są od siebie zależne, gdyż zachodzące między nimi korelacje mogące mocno wpływać na nasze […]

Emotional marketing – o wykorzystaniu emocji w marketingu internetowym

Marketing emocjonalny coraz częściej zyskuje na znaczeniu jako potężne narzędzie, które pozwala markom wyróżnić się w Internecie. Wszakże wykorzystanie emocji w marketingu internetowym nie jest jedynie chwytem reklamowym, ale strategicznym podejściem, które angażuje serca i umysły konsumentów, budując głębsze i trwalsze relacje z marką. Ale jak to się dzieje, że emocje wpływają na decyzje zakupowe […]