Blog

Filtr od Google: ręczny i algorytmiczny – jak się nie narazić?

Dla stron internetowych, ruch z kanałów organicznych jest najważniejszy w pozyskiwaniu użytkowników. Sukces w biznesie aktualnie niemal w większości zależny jest od tego, jak wygląda współczynnik konwersji. Aby osiągać lepsze i szybsze wyniki w pozycjonowaniu, niektórzy próbują oszukać Googlebota. Manipulują algorytmem stosując np. niedozwolone przez Google praktyki lub próbują nadmiernie zoptymalizować witrynę. Niestety (dla nich), […]

Jak promować lokalny biznes w Internecie?

Promowanie Twojej lokalnej firmy w Internecie może być pracą na pełny etat. Gdy tylko poznasz mnogość sposobów, dzięki którym upowszechnisz wiedzę na temat swojego biznesu w sieci, z pewnością wybierzesz ten najbardziej dopasowany do Twoich oczekiwań. Promowanie strony w Internecie to nie tylko znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Chociaż nie ukrywamy, […]

Jak stworzyć i zoptymalizować landing page?

Czy zauważyłeś, że współczynnik odrzuceń Twojej strony jest wyjątkowo wysoki i nie masz pojęcia, co może być tego przyczyną? Czy nie jesteś pewien, jak powinna wyglądać podstrona, którą chcesz promować firmę np. w płatnych lub bezpłatnych wynikach wyszukiwania? A może Twoją domenę odwiedza bardzo dużo użytkowników, z czego jedynie mały ich procent dokonuje zakupu? W […]

Kody odpowiedzi HTTP i ich wpływ na pozycjonowanie

Każdy, kto korzysta z Internetu, na pewno napotkał na swojej drodze kod błędu „404 – nie znaleziono”. Pojawia się on najczęściej w momencie, kiedy dana podstrona jest niedostępna lub została usunięta. Ten kod stanu protokołu, jest jednym z najczęściej spotykanych, a zarazem jednym z kilkudziesięciu używanych do zarządzania i śledzenia komunikacji klient-serwer. Te kody statusu […]

Dlaczego Google nie indeksuje mojej strony?

Jednym z najważniejszych kwestii pozycjonowania jest indeksowanie. Dzięki temu Twoja strona jest widoczna w wyszukiwarce, a dokładnie poszczególne jej podstrony są wyświetlane na konkretne frazy kluczowe. Zdarzają się jednak sytuacje, w których pomimo tego, że regularnie umieszczasz na domenie jakieś treści lub tworzysz artykuły, to wyszukiwarka ich nie widzi lub nie aktualizuje. Co może być […]

Co to jest CMS i jak wybrać najlepszy pod SEO – pozycjonowanie

Każda strona internetowa, która zamierza osiągać dobre wyniki wyszukiwań w Google, powinna zawierać odpowiednią ilość treści z umieszczonymi w niej frazami kluczowymi. Do prawidłowego zarządzania tą treścią, w dużym uproszczeniu, potrzebny jest odpowiedni CMS. Jest to miejsce, w którym po zalogowaniu się, będziesz mieć dostęp do edycji wielu elementów na domenie, w tym właśnie treści. […]

Linkowanie wewnętrzne w SEO – czego unikać?

Linkowanie wewnętrzne w SEO to zaledwie wierzchołek góry lodowej! Aby Google mógł dostrzec wartość Twojej strony, musi ją znaleźć, skategoryzować i ocenić jej ważność względem innych witryn znajdujących się w indeksie. Istnieje wiele nieznanych nam metod, poprzez które wyszukiwarka ocenia domenę i nadaje jej odpowiednie pozycje. W opozycji istnieje również lista tzw. czynników rankingowych, które […]

Kampanie Performance Max – Wszystko, co musisz o nich wiedzieć!

Zachowania konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obserwujemy to zjawisko w różnych kanałach online. Jest to szczególnie zauważalne na przykładzie słów kluczowych, gdzie wyszukiwanie niektórych fraz w ciągu roku wzrosło o kilkaset procent*. Dlatego Google, zauważając tego typu zmiany, postanowił wprowadzić nowy zautomatyzowany typ kampanii w Google Ads – kampanie Performance Max. Kampanie Performance Max – co […]

Jak działa indeksowanie i skanowanie strony w Google

Wyszukiwarka to w zasadzie baza danych miliardów stron internetowych. Jeżeli chcesz, aby Twoja domena się w niej znalazła, musi zostać odwiedzona przez robota Google, a następnie umieszczona w indeksie. Tak w skrócie można by opisać proces indeksacji witryny w wynikach organicznych. To z pozoru proste działanie, zależne jest również od wielu czynników. Tych, które musi […]

Nagłówki H1, H2, H3… – jak ważne są dla pozycjonowania?

Zaczynając pozycjonowanie swojej strony internetowej, na pewnym etapie dowiadujesz się, że jej struktura i to, co znajduje się w kodzie źródłowym, jest równie ważne dla całego procesu optymalizacji, jak np. linkowanie, czy content marketing. A do uporządkowania tego content marketingu nie wystarczą jedynie podział tekstu na akapity i wyjustowanie. To, co czyni treść czytelną, dla […]

Geolokalizacja a SEO – jak Google wykorzystuje informacje o lokalizacji?

Pewnie zauważyłeś, że po wpisaniu w Google usługi, z której chcesz w danym momencie skorzystać, wyszukiwarka natychmiast dopasuje wyniki do Twojej aktualnej lokalizacji. Oprócz wyników ogólnych, pojawiła się mapka z wyznaczonymi miejscami, w których możesz skorzystać z usługi. Do promocji serwisu w sposób nakierowany na lokalizację, potrzebna jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Może zdarzyć się, […]

Czy w reklamie Google Ads można używać nazw konkurencyjnych firm?

Reklama w Internecie pod wieloma względami wciąż przypomina Dziki Zachód – mimo, że istnieje już dobrze ponad 20 lat, dalej nie do końca wiadomo jak zastosować i egzekwować tu prawo z “realu”. Jednym z przykładów jest do dziś niejasna kwestia reklamowania się w Google Ads, na frazy zawierające nazwy konkurencyjnych firm. Dwa sposoby na kłopoty? […]