Blog

Czym są wskaźniki Citation Flow i Trust Flow? Jakie mają znaczenie dla SEO?

Jeśli termin SEO nie jest Ci obcy i jesteś właścicielem strony internetowej, z pewnością kluczowym celem jest dla Ciebie osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednym z kluczowych elementów każdej optymalizacji pod SEO jest ocena liczby i jakości linków przychodzących, które są częścią listy czynników rankingowych. W celu oceny backlinków, powstały różne narzędzia i metryki. […]

Jak wykorzystać Google Ads do promocji lokalnej firmy? Kampanie lokalne Google Ads

W dzisiejszych czasach, kiedy większość klientów szuka informacji o produktach i usługach w internecie, reklama online jest nieodzowną częścią strategii marketingowej każdej lokalnej firmy. Przedsiębiorcy muszą szukać skutecznych sposobów na dotarcie do swoich potencjalnych klientów – z pomocą przychodzi kampania lokalna w Google Ads. Jest to jedno z narzędzi, które pozwala na skuteczne dotarcie do […]

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Wyżej zadane pytanie to jedno z najczęściej wpisanych w wyszukiwarkę Google przez osoby chcące dowiedzieć się i oszacować koszt pozycjonowania strony internetowej. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu w dobie nastających kolejno po sobie kryzysów ekonomicznych przedsiębiorcy coraz skrupulatniej liczą koszty ponoszone z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Składki ZUS, wypłaty pracowników, czynsz za […]

Kampania produktowa Google Ads – wszystko co musisz o niej wiedzieć!

Google Ads w swoim systemie reklamowym posiada wiele typów kampanii reklamowych, które przeznaczone do realizacji konkretnych celów. Jednym z nich jest kampania produktowa. W dzisiejszych czasach, kiedy większość zakupów odbywa się online, kampania produktowa staje się niezbędnym narzędziem w rękach każdego sprzedawcy, który chce zwiększyć swoją sprzedaż i osiągnąć sukces w biznesie W tym artykule […]

Co to są social signals (sygnały społecznościowe) i jak wpływają na SEO?

Social signals są ważnym elementem działań, których znaczenie dla SEO pozostaje nadal w fazie debaty. Niektórzy twierdzą, że tzw. „sygnały społecznościowe” (ang. social signals), odgrywają znaczącą rolę w ustalaniu rankingu witryny w Google. Inni natomiast, że nie są one bezpośrednim czynnikiem wpływającym na pozycje fraz kluczowych. Jak jest naprawdę? Media społecznościowe stały się kluczową częścią […]

Google Analytics 4 – wszystko co musisz o nim wiedzieć

Google Analytics 4 (w skrócie: GA4) to najnowsza wersja narzędzia analizy danych oferowanego przez Google, które jest następcą dobrze znanego większości Universal Analytics. Google Analytics 4 to narzędzie analityczne, które pomaga właścicielom stron internetowych i marketerom w zrozumieniu i optymalizacji zachowań użytkowników na ich witrynach. GA4 dostarcza szeroki zakres informacji na temat ruchu na stronie, […]

Konfiguracja Consent Mode – jak to wygląda?

W dzisiejszym artykule skupimy się na technicznej stronie wdrażania consent mode. Po tym, jak dowiedzieliśmy się, czym jest consent mode i jak wygląda w praktyce, teraz przyjrzymy się temu, jak można go skonfigurować i wdrożyć. Dwa filary Consent Mode Consent mode składa się tak naprawdę z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest wdrożenie formularza zgody, […]

Consent Mode – co to takiego?

Jeszcze ponad 5 lat temu w Internecie wrzało za sprawą rozporządzenia unijnego RODO (w ang. GDPR), które weszło w życie z dniem 25 maja 2018. Właściciele stron pospiesznie przygotowywali swoje strony pod wymogi rozporządzenia, w obawie otrzymania wysokich kar pieniężnych za niedotrzymanie terminu i niewdrożenie polityki cookies zgodnej z nadchodzącymi zasadami.  Dziś praktycznie znowu wracamy […]

Co to jest Google Tag Manager (GTM)?

Podczas procesu pozycjonowania strony, jak też już wiemy, by sprawnie analizować przebieg prac i mierzyć ich efekty, musimy dysponować odpowiednimi narzędziami analitycznymi. Choć wiele z nich jest dostępnych wyłącznie odpłatnie, Google wciąż idzie nam na rękę, podsuwając nam swoje dedykowane narzędzia analityczne i to całkowicie za darmo.  Najwięcej w kontekście analityki mówi się o Google […]

Co to jest crawl budget i jak go zoptymalizować pod SEO?

Crawl budget to pojęcie, które odgrywa ważną rolę w procesie indeksowania stron internetowych przez roboty wyszukiwarek. Internet to duże miejsce, a konkurować tam można nie tylko w ramach pozycjonowania, ale również w zakresie… indeksacji. Robot Google poświęca określony czas na poruszanie się po stronach i między innymi właśnie ich indeksowanie. W przypadku dużych witryn, z […]

Jak usunąć wirusa ze strony internetowej?

W poprzednim artykule: Jak zabezpieczyć stronę internetową przed cyberatakami, omówiliśmy temat zabezpieczeń, jakie warto wdrożyć w obrębie strony internetowej, żeby była ona bezpieczna od wszelkich cyberataków. Co jednak jeśli jest już za późno na takie plany, a po naszej stronie internetowej już grasuje wirus, siejąc spustoszenie? Dziś zajmiemy się właśnie takim przypadkiem. Zanim jednak powiemy […]

Dropshipping a SEO – co musisz wiedzieć, jak zacząć?

W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi przenosi swoją działalność biznesową do Internetu, a jednym z popularnych modeli biznesowych jest dropshipping. Zniesławiony przez wielu influencerów, ale ciągle wykorzystywany, polega na sprzedaży produktów przez sklep internetowy, które są wysyłane bezpośrednio przez producenta lub dostawcę do klienta końcowego. Jak każdy model biznesowy, również dropshipping wymaga odpowiedniej strategii marketingowej, […]