Blog

Search i User Intent – czym są intencje wyszukiwania w SEO?

W jaki sposób i czy w ogóle da się przewidzieć intencje wyszukiwania użytkowników (Search Intent lub User Intent) podczas korzystania z Google? Czy jest lub może to być element skutecznej strategii SEO? Wyszukiwarka Google stosuje zaawansowane algorytmy, które coraz lepiej przeszukują strony internetowe i dopasowują treści do wyrażeń wpisywanych przez użytkowników. Jednak po co w […]

Personalizacja oferty w sklepie internetowym – przykłady, jak to zrobić efektywnie?

Personalizacja oferty pod użytkownika jest bardzo istotnym elementem skutecznej strategii marketingowej w e-commerce. Klienci sklepów internetowych mogą wręcz oczekiwać, że oferta będzie dostosowana do ich potrzeb, co w ostateczności może przekładać się na większe zaangażowanie i lojalnością w stosunku do marki. W końcu dzięki odpowiedniemu dopasowaniu oferty, sklepy internetowe mogą zwiększyć współczynnik konwersji i osiągać […]

Jak zaprojektować skuteczną kartę produktową?

Czy wiesz, że według statystyk zebranych przez firmę Shoper, aż 50% wejść do sklepów internetowych odbywa się przez podstrony produktowe? Za takie zjawisko odpowiadają dwie wyraźne tendencję w zachowaniach użytkowników ostatnich kilku lat. Po pierwsze zmieniły się preferencje dotyczące wpisywanych w wyszukiwarkę haseł – coraz częściej klienci decydują się na znacznie bardziej rozbudowane, skonkretyzowane zapytania, […]

Content GAP – co to jest? Jak przeprowadzić analizę luk w treści na stronie internetowej?

Efektywne zarządzanie treścią na stronie internetowej stanowi fundament strategii marketingowych i pozycjonowania. Firmy nieustannie walczą o uwagę użytkowników, starając się dostarczyć im wartościowe i branżowe informacje, które nie tylko zwiększą wyświetlenia i klikalność, ale również zaangażują odbiorców i przekonają ich do działania w obrębie strony internetowej. Jednym z dość istotnych elementów wchodzących w skład oceny […]

Sklep na Allegro czy własny sklep internetowy?

Żyjemy w czasach, których sprzedaż przez Internet jest już czymś powszechnym, a możliwość zakupów online stała się dostępna dla niemal każdego, kto ma sprzęt z dostępem do Internetu. Dziś niemalże każda firma chcąca działać na szeroką skalę decyduje się na sprzedaż internetową. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dotarcie do klientów kupujących online, a jednymi […]

CLV (Customer Lifetime Value) – co to jest i jak ją mierzyć?

Customer Lifetime Value (CLV), czyli cykl życiowy klienta, to dość istotny wskaźnik w strategii zarządzania relacjami z klientem. Zrozumienie i umiejętność mierzenia CLV pozwala firmom nie tylko na optymalizację kosztów pozyskiwania nowych klientów, ale także na maksymalizację zysków z tych obecnych. Czym dokładnie jest wartość CLV i dlaczego jest tak istotna dla biznesu i prowadzenia […]

Mikrokonwersja – jak małymi krokami dojść do dużej sprzedaży i sukcesu?

Osiągnięcie sukcesu w sprzedaży wymaga czegoś więcej niż tylko przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Kluczem do zwiększenia zysków i budowania ich lojalności jest umiejętność efektywnego zarządzania każdym etapem ścieżki zakupowej. W tym kontekście, coraz większą rolę odgrywają mikrokonwersje – drobne, ale istotne interakcje użytkownika podejmowane na stronie internetowej (lub ogólnie z marką), które stopniowo prowadzą do […]

Kanał firmowy na YouTube – jak może nam pomóc w marketingu?

Platforma YouTube istnieje tak naprawdę niespełna 20 lat, lecz szczytową popularność osiągnęła o wiele później. Kiedyś kojarzona głównie ze śmiesznymi filmikami, czy klipami muzycznymi, dziś jest obszernym serwisem, na którym to każdy znajdzie coś dla siebie, począwszy od kanałów commentary, poprzez vlogi podróżnicze, czy materiały naukowe, skończywszy na podcastach i wywiadach. Nie jest to środowisko […]

Link GAP – co to jest, czyli o relinkowaniu w SEO

Promując swoją witrynę w Internecie, na pewno zależy Ci również na tym, aby Twoje treści wyróżniały się na tle innych – konkurencyjnych. W tym celu (oprócz oczywiście tworzenia wysokiej jakości i merytorycznych treści) konieczne jest regularne i umiejętne budowanie ich autorytetu poprzez odpowiednie linkowanie, czyli tzw. linkbuilding. Proces ten jednak wymaga posiadania znacznych zasobów i […]

Promocje w sklepie internetowym – jak je mądrze zaplanować?

Rozmaite akcje promocyjne są nieodłącznym elementem marketingu każdego sklepu internetowego, czy to świeżo uruchomionego, czy nawet takiego, który cieszy się już uznaniem i rozpoznawalnością. To właśnie promocje przyciągają uwagę, wspierając naszą sprzedaż, ale również co najważniejsze budują nasz wizerunek i lojalność klientów wobec marki. Jednak, aby były one skuteczne, muszą być odpowiednio zaplanowane, następnie uruchomione […]

Osierocone strony (Orphan Pages) – czym są, jak je znaleźć i naprawić?

Osierocone strony (ang. Orphan Pages) to termin, który może wydawać się mało istotny w kontekście optymalizacji stron internetowych. W rzeczywistości mają one ogromny wpływ na jakość i skuteczność w wynikach wyszukiwania. Osierocone strony to te, które nie są nigdzie podlinkowane na domenie, co sprawia, że są praktycznie niewidoczne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek […]

Jak reklamować sklep internetowy w Google Ads?

Reklama w Google Ads to jedno z najefektywniejszych narzędzi do promowania sklepu internetowego. Dzięki temu przedsiębiorcy mają możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów, co przyczynia się do zwiększenia widoczności oraz sprzedaży. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie reklamować swój sklep za pomocą Google Ads, jakie typy reklam są dostępne na tej platformie oraz […]