E-A-T oraz YMYL i ich wpływ na treści SEO

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie dostęp do informacji jest nieograniczony, wyszukiwarki internetowe odgrywają kluczową rolę w poszukiwaniu odpowiedzi na wszelkiego rodzaju pytania. Pomagają znaleźć produkt, czy usługę, a także podejmować ważne decyzje dotyczących zdrowia, finansów czy prawa. W tym kontekście, aktualizacja Google E-A-T oraz bezpośrednio z nią powiązane pojęcie stron YMYL, stały się niezwykle istotne […]

Czym są wskaźniki Citation Flow i Trust Flow? Jakie mają znaczenie dla SEO?

Jeśli termin SEO nie jest Ci obcy i jesteś właścicielem strony internetowej, z pewnością kluczowym celem jest dla Ciebie osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednym z kluczowych elementów każdej optymalizacji pod SEO jest ocena liczby i jakości linków przychodzących, które są częścią listy czynników rankingowych. W celu oceny backlinków, powstały różne narzędzia i metryki. […]

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Wyżej zadane pytanie to jedno z najczęściej wpisanych w wyszukiwarkę Google przez osoby chcące dowiedzieć się i oszacować koszt pozycjonowania strony internetowej. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu w dobie nastających kolejno po sobie kryzysów ekonomicznych przedsiębiorcy coraz skrupulatniej liczą koszty ponoszone z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Składki ZUS, wypłaty pracowników, czynsz za […]

Co to są social signals (sygnały społecznościowe) i jak wpływają na SEO?

Social signals są ważnym elementem działań, których znaczenie dla SEO pozostaje nadal w fazie debaty. Niektórzy twierdzą, że tzw. „sygnały społecznościowe” (ang. social signals), odgrywają znaczącą rolę w ustalaniu rankingu witryny w Google. Inni natomiast, że nie są one bezpośrednim czynnikiem wpływającym na pozycje fraz kluczowych. Jak jest naprawdę? Media społecznościowe stały się kluczową częścią […]

Co to jest crawl budget i jak go zoptymalizować pod SEO?

Crawl budget to pojęcie, które odgrywa ważną rolę w procesie indeksowania stron internetowych przez roboty wyszukiwarek. Internet to duże miejsce, a konkurować tam można nie tylko w ramach pozycjonowania, ale również w zakresie… indeksacji. Robot Google poświęca określony czas na poruszanie się po stronach i między innymi właśnie ich indeksowanie. W przypadku dużych witryn, z […]

Dropshipping a SEO – co musisz wiedzieć, jak zacząć?

W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi przenosi swoją działalność biznesową do Internetu, a jednym z popularnych modeli biznesowych jest dropshipping. Zniesławiony przez wielu influencerów, ale ciągle wykorzystywany, polega na sprzedaży produktów przez sklep internetowy, które są wysyłane bezpośrednio przez producenta lub dostawcę do klienta końcowego. Jak każdy model biznesowy, również dropshipping wymaga odpowiedniej strategii marketingowej, […]

Na czym polega analiza konkurencji w SEO?

Poruszanie się po świecie biznesu i prowadzenie działalności to nie tylko trzymanie się swojego interesu. Każdy, kto odniósł sukces w swojej branży doskonale wie, że trzeba być na bieżąco ze swoją konkurencją i wiedzieć, co aktualnie się u niej dzieje. Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania – tu również jeśli chcemy piąć się na szczyt […]

Zmiana domeny a SEO – jak zrobić to z głową?

Nadchodzące zmiany w kontekście witryny internetowej najczęściej utożsamiamy z budową nowej strony, zmieniając przy tym silnik, czyli system CMS, bądź też odświeżając design, dostosowując się do najnowszych trendów, czy wymagań wyszukiwarki. W większości przypadków zostajemy jednak przy starym adresie strony. Dziś jednak opowiemy sobie o nieco innym przypadku, kiedy to zmiana dotyczy  właśnie adresu strony […]

Co to są web scraping i web crawler?

Czy kiedykolwiek chciałeś porównać ceny produktu z różnych stron jednocześnie? A może wyodrębnić opinie odnośnie jakiejś usługi znalezione w Internecie? W tym celu przydatna może okazać się czynność, jaką jest web scraping (inaczej zwana data scraping, z ang. przeszukiwanie sieci lub danych). Najogólniej ujmując, pojęcie to odnosi się do przekopywania stron internetowych, monitorowania ich i […]

Co to są content pruning i content decay?

W branży SEO powszechnie wiadomo, że musisz publikować dużą liczbę treści na swojej stronie internetowej, najczęściej na blogu, aby sukcesywnie zwiększać widoczność serwisu. Nie jest jednak powiedziane, że teksty te mają być nijakie, bez wartości merytorycznych, czy po prostu kopią z innych stron internetowych (bez redakcji chociażby). Prawdą jest zatem, że to tylko odpowiednio zoptymalizowane […]

Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritera?

W końcówce roku 2022 na piedestały za sprawą niektórych dostępnych w Internecie narzędzi wrócił popularny temat: sztuczna inteligencja. Od lat stale rozwijana jest przez programistów na całym świecie, przedmiot wielu sporów i obaw. Sztuczna inteligencja, która nadawana jest przez ludzi maszynom i komputerom znalazła zastosowanie w naprawdę wielu rozmaitych branżach. Począwszy od e-commerce, poprzez sektor […]

Filtrowanie produktów w e-commerce

Filtrowanie w sklepie internetowym wydaje się dziś oczywistością. Stanowi nieodłączny element każdej większej platformy zakupowej – uwielbiamy je jako kupujący, bywają natomiast zmorą programistów i projektantów. O czym pamiętać podczas tworzenia efektywnej struktury filtrów wewnętrznych na stronie? Poszukaj odpowiedzi razem z nami!  Kiedy filtry na stronie są niezbędne? W ostatnich latach zauważamy nieustanne, rosnące zainteresowanie […]