AI Mode – jak zmieni wyszukiwarkę Google?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji przeobraża niemal każdą dziedzinę w świecie technologii, a wyszukiwarki internetowe nie są tutaj wyjątkiem. Gigant z Doliny Krzemowej, czyli Google, który od lat jest w zasadzie monopolistą jeśli chodzi o świat wyszukiwarek, reaguje na te zmiany, wprowadzając do swojego życiowego dzieła narzędzia oparte właśnie na algorytmach AI. Dla właścicieli stron internetowych […]

Grupy zapytań (Query Groups) w Google Search Console Insights – Korzyści i zastosowanie

Analiza setek, a nierzadko tysięcy, indywidualnych zapytań w Google Search Console bywa przytłaczająca, szczególnie dla właścicieli firm i marketerów starających się uchwycić ogólny obraz skuteczności swojej witryny. Ręczne filtrowanie i sortowanie podobnych fraz w celu identyfikacji realnych trendów jest czasochłonne i nieefektywne. W odpowiedzi na ten problem, Google wprowadziło nową funkcję „Grupy zapytań” (ang. Query Groups) w […]

Encje w SEO – tworzenie semantycznej strategii contentowej z pomocą AI

Jeśli Twoja strategia SEO wciąż koncentruje się tylko i wyłącznie na przeanalizowanej wcześniej liście słów kluczowych, to istnieje ryzyko, że tracisz z oczu najważniejszy kierunek rozwoju wyszukiwarek: zrozumienie semantyczne. Google nie postrzega już Internetu jako zbioru stron z określonymi frazami kluczowymi, lecz jako ogromną bazę danych o połączonych ze sobą encjach – konkretnych bytach, koncepcjach […]

Drzewo kategorii w sklepie internetowym – jak je zaprojektować?

Dobrze zaprojektowane drzewo kategorii w sklepie internetowym to jeden z kluczowych elementów wpływających na zadowolenie naszych potencjalnych klientów i co za tym idzie skuteczność sprzedaży. Struktura kategorii powinna być przede wszystkim intuicyjna, logiczna i zoptymalizowana zarówno pod kątem użytkowników (UX), jak i wyszukiwarek internetowych (SEO). Zastanówmy się więc, jak zaprojektować drzewo kategorii zakupowych i jakich […]

Współpraca z agencją SEO – 10 złotych zasad

Profesjonalna agencja SEO może być kluczem do sukcesu dla niejednego biznesu. Jednak, aby proces pozycjonowania przebiegał sprawnie i przynosił oczekiwane rezultaty, konieczne jest zrozumienie kilku kluczowych zasad. Poniżej przedstawiamy 10 ważnych wskazówek, które warto mieć na uwadze, aby współpraca SEO była satysfakcjonująca dla obu stron, a przede wszystkim efektywna i skuteczna. 1. Ustalenie priorytetów na […]

Czym jest uczenie maszynowe (machine learning)?

Jeszcze 5 lat temu nie mieliśmy pojęcia w jak szybkim tempie rozwijać się będzie sztuczna inteligencja i jak realny wpływ będzie miała ona na nasze życie w różnych obszarach, a także naszą codzienną pracę. Nieodzowną częścią AI jest oczywiście uczenie maszynowe. Dzięki niemu komputery mogą analizować ogromne ilości przeróżnych danych i podejmować samodzielne decyzje bez […]

Co to jest FAQ i po co umieszczać je na stronie internetowej?

Często zadawane pytania (FAQ) to jedna z najskuteczniejszych metod poprawy doświadczeń użytkowników przebywających na stronie internetowej. FAQ dostarcza szybkich i klarownych odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z produktami lub usługami, oszczędzając czas zarówno użytkownikom, jak i zespołom obsługi klienta (BOK). Jednak FAQ to nie tylko narzędzie ułatwiające komunikację – jego umieszczenie na stronie […]

Gated Content – co to jest i jakie ma zastosowanie?

Gated content są częścią wszystkich najlepiej działających strategii marketingowych, w tym w e-mail marketingu. Marketerzy używają gated content, aby nagradzać zaangażowanie użytkowników w zamian za udostępnianie informacji o nich samych… przez ich samych. Jest to strategia, która balansuje między dostarczaniem wartościowej wiedzy odbiorcom a gromadzeniem leadów dla firmy. Mając to na uwadze, korzystanie z treści […]

Marketing niszowy – czym jest i jak pozycjonować specyficzne branże?

Coraz więcej firm dostrzega potencjał w wykorzystaniu marketingu niszowego w świecie otoczonych wszechobecnymi reklamami i produktami „uniwersalnymi”. To podejście pozwala wyspecjalizowanym markom na dotarcie do specyficznej grupy odbiorców, których potrzeby i zainteresowania są znacznie bardziej sprecyzowane niż w przypadku szerokiej publiczności. Czym jednak konkretnie jest marketing niszowy i jak skutecznie pozycjonować w nim specyficzne branże? […]

Paginacja a SEO – co to jest i jak ją poprawnie wdrożyć?

Paginacja stron to technika często stosowana na dużych witrynach internetowych, takich jak sklepy e-commerce, blogi czy fora dyskusyjne, gdzie treści lub produkty są rozdzielane na kilka stron. Pewnie często nawet nie zwróciłeś na nią uwagi, bo pomimo swojej użyteczności, pozostaje zazwyczaj niezauważona. Paginacja natomiast ułatwia nawigację użytkownikom, pozwalając im przeglądać zasoby stopniowo, zamiast przewijać długie […]

Content hub i jego rola w strategii pozycjonowania

W natłoku treści w internecie coraz trudniej jest osiągnąć widoczność w wynikach wyszukiwania. Jednym z nowoczesnych rozwiązań wspierających promocję w sieci, czyli w tym przypadku w wynikach organicznych, jest idea content hubów – tematycznych struktur na stronie internetowej, które porządkują treści w logiczny sposób, ułatwiając użytkownikom dostęp do kluczowych informacji i jednocześnie wzmacniając efektywność strategii […]

Search i User Intent – czym są intencje wyszukiwania w SEO?

W jaki sposób i czy w ogóle da się przewidzieć intencje wyszukiwania użytkowników (Search Intent lub User Intent) podczas korzystania z Google? Czy jest lub może to być element skutecznej strategii SEO? Wyszukiwarka Google stosuje zaawansowane algorytmy, które coraz lepiej przeszukują strony internetowe i dopasowują treści do wyrażeń wpisywanych przez użytkowników. Jednak po co w […]