Współpraca z agencją SEO – 10 złotych zasad

Profesjonalna agencja SEO może być kluczem do sukcesu dla niejednego biznesu. Jednak, aby proces pozycjonowania przebiegał sprawnie i przynosił oczekiwane rezultaty, konieczne jest zrozumienie kilku kluczowych zasad. Poniżej przedstawiamy 10 ważnych wskazówek, które warto mieć na uwadze, aby współpraca SEO była satysfakcjonująca dla obu stron, a przede wszystkim efektywna i skuteczna. 1. Ustalenie priorytetów na […]

Czym jest uczenie maszynowe (machine learning)?

Jeszcze 5 lat temu nie mieliśmy pojęcia w jak szybkim tempie rozwijać się będzie sztuczna inteligencja i jak realny wpływ będzie miała ona na nasze życie w różnych obszarach, a także naszą codzienną pracę. Nieodzowną częścią AI jest oczywiście uczenie maszynowe. Dzięki niemu komputery mogą analizować ogromne ilości przeróżnych danych i podejmować samodzielne decyzje bez […]

Co to jest FAQ i po co umieszczać je na stronie internetowej?

Często zadawane pytania (FAQ) to jedna z najskuteczniejszych metod poprawy doświadczeń użytkowników przebywających na stronie internetowej. FAQ dostarcza szybkich i klarownych odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z produktami lub usługami, oszczędzając czas zarówno użytkownikom, jak i zespołom obsługi klienta (BOK). Jednak FAQ to nie tylko narzędzie ułatwiające komunikację – jego umieszczenie na stronie […]

Gated Content – co to jest i jakie ma zastosowanie?

Gated content są częścią wszystkich najlepiej działających strategii marketingowych, w tym w e-mail marketingu. Marketerzy używają gated content, aby nagradzać zaangażowanie użytkowników w zamian za udostępnianie informacji o nich samych… przez ich samych. Jest to strategia, która balansuje między dostarczaniem wartościowej wiedzy odbiorcom a gromadzeniem leadów dla firmy. Mając to na uwadze, korzystanie z treści […]

Marketing niszowy – czym jest i jak pozycjonować specyficzne branże?

Coraz więcej firm dostrzega potencjał w wykorzystaniu marketingu niszowego w świecie otoczonych wszechobecnymi reklamami i produktami „uniwersalnymi”. To podejście pozwala wyspecjalizowanym markom na dotarcie do specyficznej grupy odbiorców, których potrzeby i zainteresowania są znacznie bardziej sprecyzowane niż w przypadku szerokiej publiczności. Czym jednak konkretnie jest marketing niszowy i jak skutecznie pozycjonować w nim specyficzne branże? […]

Paginacja a SEO – co to jest i jak ją poprawnie wdrożyć?

Paginacja stron to technika często stosowana na dużych witrynach internetowych, takich jak sklepy e-commerce, blogi czy fora dyskusyjne, gdzie treści lub produkty są rozdzielane na kilka stron. Pewnie często nawet nie zwróciłeś na nią uwagi, bo pomimo swojej użyteczności, pozostaje zazwyczaj niezauważona. Paginacja natomiast ułatwia nawigację użytkownikom, pozwalając im przeglądać zasoby stopniowo, zamiast przewijać długie […]

Content hub i jego rola w strategii pozycjonowania

W natłoku treści w internecie coraz trudniej jest osiągnąć widoczność w wynikach wyszukiwania. Jednym z nowoczesnych rozwiązań wspierających promocję w sieci, czyli w tym przypadku w wynikach organicznych, jest idea content hubów – tematycznych struktur na stronie internetowej, które porządkują treści w logiczny sposób, ułatwiając użytkownikom dostęp do kluczowych informacji i jednocześnie wzmacniając efektywność strategii […]

Search i User Intent – czym są intencje wyszukiwania w SEO?

W jaki sposób i czy w ogóle da się przewidzieć intencje wyszukiwania użytkowników (Search Intent lub User Intent) podczas korzystania z Google? Czy jest lub może to być element skutecznej strategii SEO? Wyszukiwarka Google stosuje zaawansowane algorytmy, które coraz lepiej przeszukują strony internetowe i dopasowują treści do wyrażeń wpisywanych przez użytkowników. Jednak po co w […]

Content GAP – co to jest? Jak przeprowadzić analizę luk w treści na stronie internetowej?

Efektywne zarządzanie treścią na stronie internetowej stanowi fundament strategii marketingowych i pozycjonowania. Firmy nieustannie walczą o uwagę użytkowników, starając się dostarczyć im wartościowe i branżowe informacje, które nie tylko zwiększą wyświetlenia i klikalność, ale również zaangażują odbiorców i przekonają ich do działania w obrębie strony internetowej. Jednym z dość istotnych elementów wchodzących w skład oceny […]

Link GAP – co to jest, czyli o relinkowaniu w SEO

Promując swoją witrynę w Internecie, na pewno zależy Ci również na tym, aby Twoje treści wyróżniały się na tle innych – konkurencyjnych. W tym celu (oprócz oczywiście tworzenia wysokiej jakości i merytorycznych treści) konieczne jest regularne i umiejętne budowanie ich autorytetu poprzez odpowiednie linkowanie, czyli tzw. linkbuilding. Proces ten jednak wymaga posiadania znacznych zasobów i […]

Osierocone strony (Orphan Pages) – czym są, jak je znaleźć i naprawić?

Osierocone strony (ang. Orphan Pages) to termin, który może wydawać się mało istotny w kontekście optymalizacji stron internetowych. W rzeczywistości mają one ogromny wpływ na jakość i skuteczność w wynikach wyszukiwania. Osierocone strony to te, które nie są nigdzie podlinkowane na domenie, co sprawia, że są praktycznie niewidoczne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek […]

Projektowanie stron zgodnie z metodyką UCD (User Centered Design) i SEO

Harmonijne współdziałanie między użytkownikiem a wyszukiwarką jest aktualnie kluczowym elementem sukcesu projektowania stron internetowych. Metodyka UCD (User Centered Design), łącząc się z SEO (Search Engine Optimization), skupia się na potrzebach i zachowaniach użytkowników dążąc do stworzenia stron, które nie tylko mają za zadanie doskonale odpowiadać na oczekiwania odbiorców, ale również zdobywać wysoką pozycję w wynikach […]