Prompt engineering – jak tworzyć prompty AI, które działają pod SEO?

Prompt engineering to sztuka zadawania AI odpowiednich pytań i poleceń – i właśnie ta umiejętność staje się dziś jedną z najważniejszych w pracy nad treściami SEO. Od jakości promptu zależy, czy sztuczna inteligencja wygeneruje tekst zgodny z intencją użytkownika, zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych i przyjazny wyszukiwarkom. Dobrze przygotowany prompt sprawia, że tworzenie content marketingu […]

Query fan-out – czym jest i jaki ma wpływ na SEO?

Modele AI, które wkroczyły z przytupem do wyszukiwarek zmieniły patrzenie na potrzeby użytkownika i jego interakcję z wynikami wyszukiwania. To już nie czasy prostych haseł i  wyników, które często mylą się w próbie przypasowania do potrzeb użytkowników – dziś algorytmy próbują zrozumieć cały kontekst, a przede wszystkim intencje, a nawet ukryte potrzeby stojące za zapytaniem. […]

Core Web Vitals 2.0 – nowe metryki i ich wpływ na ranking SEO

Od momentu, gdy Google wprowadziło narzędzie Core Web Vitals – kryterium oceny realnego doświadczenia użytkownika, obejmujące m.in. szybkość ładowania strony (LCP), interaktywność (dawniej FID, obecnie INP) oraz stabilność (CLS) – ranking w wynikach wyszukiwania również zaczął uwzględniać te aspekty UX w ocenie witryny. Rok 2025 oznacza jednak nową erę: nadeszło Core Web Vitals 2.0 – […]

Content cluster i pillar page – jak budować treści na stronie za pomocą klastrów tematycznych?

Wraz ze wzrostem ilości treści na domenie, szczególnie w zakresie artykułów na bloga, jej wewnętrzna organizacja i struktura często ulegają chaosowi. Publikowanie kolejnych artykułów bez spójnej strategii linkowania wewnętrznego i organizacji tematycznej prowadzi do dezorientacji – zarówno użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek. Taki chaotyczny zbiór wpisów utrudnia wyszukiwarkom zrozumienie kontekstu i powiązań między poszczególnymi materiałami, […]

Jak AI zmienia podejście do mapowania słów kluczowych w SEO

Mapowanie słów kluczowych to jeden z tych elementów strategii SEO, którego znaczenie trudno przecenić. Precyzyjne przypisanie fraz do konkretnych podstron, tak aby odpowiadały one zarówno intencjom użytkowników, jak i celom biznesowym, stanowiło zazwyczaj domenę wnikliwej analizy i, nierzadko, intuicji specjalisty od pozycjonowania. Lawinowy przyrost danych, informacji w Internecie i coraz bardziej wyrafinowane i skomplikowane algorytmy […]

Predykcyjne SEO z pomocą AI – prognozowanie trendów i tematów zanim staną się popularne

Wyobraź sobie, że to Ty możesz szeptać wyszukiwarce internetowej do ucha o tym, co będzie modne jutro. Nie, to nie fragment scenariusza science-fiction. To coraz bardziej realna perspektywa, którą otwiera przed nami tzw. „predykcyjne SEO”, wspomagane przez sztuczną inteligencję. Zamiast nerwowo śledzić wczorajsze nagłówki i desperacko gonić za ogonem aktualnych trendów w celu realizacji kampanii […]

Sklep internetowy Shoper – kiedy warto go wybrać?

Jak wiemy na rynku platform e-commerce istnieje wiele rozwiązań, a jedną z najpopularniejszych opcji w Polsce jest sklep Shoper. Można pokusić się o stwierdzenie, że to kompleksowe narzędzie, które pozwala szybko i bez większych trudności rozpocząć sprzedaż w sieci – nawet osobom bez doświadczenia technicznego. Omówimy sobie zatem czym wyróżnia się platforma Shoper i kiedy […]

AI Mode – jak zmieni wyszukiwarkę Google?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji przeobraża niemal każdą dziedzinę w świecie technologii, a wyszukiwarki internetowe nie są tutaj wyjątkiem. Gigant z Doliny Krzemowej, czyli Google, który od lat jest w zasadzie monopolistą jeśli chodzi o świat wyszukiwarek, reaguje na te zmiany, wprowadzając do swojego życiowego dzieła narzędzia oparte właśnie na algorytmach AI. Dla właścicieli stron internetowych […]

Grupy zapytań (Query Groups) w Google Search Console Insights – Korzyści i zastosowanie

Analiza setek, a nierzadko tysięcy, indywidualnych zapytań w Google Search Console bywa przytłaczająca, szczególnie dla właścicieli firm i marketerów starających się uchwycić ogólny obraz skuteczności swojej witryny. Ręczne filtrowanie i sortowanie podobnych fraz w celu identyfikacji realnych trendów jest czasochłonne i nieefektywne. W odpowiedzi na ten problem, Google wprowadziło nową funkcję „Grupy zapytań” (ang. Query Groups) w […]

Encje w SEO – tworzenie semantycznej strategii contentowej z pomocą AI

Jeśli Twoja strategia SEO wciąż koncentruje się tylko i wyłącznie na przeanalizowanej wcześniej liście słów kluczowych, to istnieje ryzyko, że tracisz z oczu najważniejszy kierunek rozwoju wyszukiwarek: zrozumienie semantyczne. Google nie postrzega już Internetu jako zbioru stron z określonymi frazami kluczowymi, lecz jako ogromną bazę danych o połączonych ze sobą encjach – konkretnych bytach, koncepcjach […]

Drzewo kategorii w sklepie internetowym – jak je zaprojektować?

Dobrze zaprojektowane drzewo kategorii w sklepie internetowym to jeden z kluczowych elementów wpływających na zadowolenie naszych potencjalnych klientów i co za tym idzie skuteczność sprzedaży. Struktura kategorii powinna być przede wszystkim intuicyjna, logiczna i zoptymalizowana zarówno pod kątem użytkowników (UX), jak i wyszukiwarek internetowych (SEO). Zastanówmy się więc, jak zaprojektować drzewo kategorii zakupowych i jakich […]

Współpraca z agencją SEO – 10 złotych zasad

Profesjonalna agencja SEO może być kluczem do sukcesu dla niejednego biznesu. Jednak, aby proces pozycjonowania przebiegał sprawnie i przynosił oczekiwane rezultaty, konieczne jest zrozumienie kilku kluczowych zasad. Poniżej przedstawiamy 10 ważnych wskazówek, które warto mieć na uwadze, aby współpraca SEO była satysfakcjonująca dla obu stron, a przede wszystkim efektywna i skuteczna. 1. Ustalenie priorytetów na […]