Mikrokonwersja – jak małymi krokami dojść do dużej sprzedaży i sukcesu?

Osiągnięcie sukcesu w sprzedaży wymaga czegoś więcej niż tylko przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Kluczem do zwiększenia zysków i budowania ich lojalności jest umiejętność efektywnego zarządzania każdym etapem ścieżki zakupowej. W tym kontekście, coraz większą rolę odgrywają mikrokonwersje – drobne, ale istotne interakcje użytkownika podejmowane na stronie internetowej (lub ogólnie z marką), które stopniowo prowadzą do […]

Kanał firmowy na YouTube – jak może nam pomóc w marketingu?

Platforma YouTube istnieje tak naprawdę niespełna 20 lat, lecz szczytową popularność osiągnęła o wiele później. Kiedyś kojarzona głównie ze śmiesznymi filmikami, czy klipami muzycznymi, dziś jest obszernym serwisem, na którym to każdy znajdzie coś dla siebie, począwszy od kanałów commentary, poprzez vlogi podróżnicze, czy materiały naukowe, skończywszy na podcastach i wywiadach. Nie jest to środowisko […]

Czym jest permission marketing?

Codziennie użytkownicy Internetu są bombardowani setkami reklam dziennie, co bardzo często staje się przedmiotem irytacji i zniechęcenia. Nic dziwnego, że coraz to bardziej świadomi Internauci  wymagają poszanowania swojej prywatności i swobody poruszania się w sieci. Właśnie za sprawą zmieniającej się świadomości coraz to większego znaczenia nabierają strategie oparte na zgodzie i szacunku dla odbiorców. Jedną […]

Portfolio firmy na stronie internetowej – dlaczego warto je umieścić?

Strona internetowa to dla przedsiębiorcy swojego rodzaju rozbudowana wizytówka w cyfrowym formacie. Możemy na niej umieścić wszelkie informacje o naszej firmie i usługach, ale też zaprezentować je nieco bardziej wizualnie. Umieszczając portfolio na stronie internetowej, mamy okazję pochwalić się potencjalnemu klientowi naszymi dotychczasowymi realizacjami. Człowiek jest jednak wzrokowcem i wszelkie bodźce związane ze zmysłem wzroku […]

Czym jest lejek marketingowy? Jakie są jego kluczowe etapy?

Lejek sprzedażowy to model lub proces przedstawiający ścieżkę, jaką podejmują potencjalni klienci od momentu pierwszego kontaktu z firmą lub produktem aż do finalizacji zakupu. Nazwa lejek odnosi się do kształtu tego modelu, który jest szeroki na początku i stopniowo zwęża się, odzwierciedlając zmniejszającą się liczbę klientów na kolejnych etapach procesu sprzedaży. Lejek sprzedażowy jest stosowany […]

Co to jest Google Discover – jak działa, do czego używać?

Strona internetowa może być widoczna w wyszukiwarce na wiele różnych sposobów. Oprócz dość klasycznych wyników organicznych (pozycjonowanie), czy Google Ads, nowością okazuje się być wykorzystanie do tego Google Discover. Reklamy te mogą być bardzo przydatnym źródłem wysokiej jakości wizyt. Oferują użytkownikom spersonalizowane treści (artykuły, filmy, wiadomości i inne) i zawierają niektóre funkcje sieci społecznościowych. Jak […]

Inbound marketing – co musisz o nim wiedzieć?

O marketingu mówi się dziś naprawdę dużo. Nic w tym dziwnego, w końcu na przestrzeni lat nauczyliśmy się korzystać z naprawdę wielu różniących się często od siebie diametralnie nośników reklamowych. Jeszcze kilkanaście lat temu reklama ograniczała się wyłącznie do napotkanych na ulicach banerów, spotów w telewizji, czy rozdawanych ulotek. Współcześnie jak już wiemy, istnieją inne, […]

Model AIDA – czym jest i jakie ma zastosowanie w marketingu?

Specjaliści od marketingu wykorzystują różne sposoby na tworzenie angażujących kampanii dla potencjalnych klientów Jeden z tych sposobów, czyli model AIDA, dość trafnie opisuje zachowanie i motywacje zakupowe konsumentów. Jeśli jesteś specjalistą do spraw sprzedaży, lub pracujesz np. w marketingu, czy masz do czynienia z copywritingiem, to poznanie modelu AIDA pozwoli Ci lepiej zrozumieć, dlaczego użytkownicy […]