Narzędzia do monitorowania widoczności w AI / LLM-ach

Jeszcze niedawno matematyka marketingu była prosta: obecność w pierwszej trójce wyników Google gwarantowała sukces. Dziś ten paradygmat ulega zmianie. Wkraczamy w erę „Zero-Click Search”, gdzie użytkownicy zamiast skanować listę niebieskich linków, oczekują jednej, syntetycznej odpowiedzi wygenerowanej przez sztuczną inteligencję. Jeśli potencjalny klient zapyta ChatGPT, Perplexity lub Google Gemini o „najlepszą agencję marketingową” albo „niezawodny system […]

Co to jest i jak działa analiza sentymentu w mediach społecznościowych?

Wyobraź sobie, że przy użyciu social mediów masz możliwość wsłuchania się w głos milionów klientów w czasie rzeczywistym. Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe stały się potężnym echem opinii – każda reakcja, komentarz i post wpływają na wizerunek marki oraz kształtowanie trendów. Aby odnaleźć się w tym oceanie informacji, niezbędne staje się wykorzystanie procesu, dzięki […]

Jak AI zmienia podejście do mapowania słów kluczowych w SEO

Mapowanie słów kluczowych to jeden z tych elementów strategii SEO, którego znaczenie trudno przecenić. Precyzyjne przypisanie fraz do konkretnych podstron, tak aby odpowiadały one zarówno intencjom użytkowników, jak i celom biznesowym, stanowiło zazwyczaj domenę wnikliwej analizy i, nierzadko, intuicji specjalisty od pozycjonowania. Lawinowy przyrost danych, informacji w Internecie i coraz bardziej wyrafinowane i skomplikowane algorytmy […]

Grupy zapytań (Query Groups) w Google Search Console Insights – Korzyści i zastosowanie

Analiza setek, a nierzadko tysięcy, indywidualnych zapytań w Google Search Console bywa przytłaczająca, szczególnie dla właścicieli firm i marketerów starających się uchwycić ogólny obraz skuteczności swojej witryny. Ręczne filtrowanie i sortowanie podobnych fraz w celu identyfikacji realnych trendów jest czasochłonne i nieefektywne. W odpowiedzi na ten problem, Google wprowadziło nową funkcję „Grupy zapytań” (ang. Query Groups) w […]

Konfiguracja Consent Mode – jak to wygląda?

W dzisiejszym artykule skupimy się na technicznej stronie wdrażania consent mode. Po tym, jak dowiedzieliśmy się, czym jest consent mode i jak wygląda w praktyce, teraz przyjrzymy się temu, jak można go skonfigurować i wdrożyć. Dwa filary Consent Mode Consent mode składa się tak naprawdę z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest wdrożenie formularza zgody, […]

Consent Mode – co to takiego?

Jeszcze ponad 5 lat temu w Internecie wrzało za sprawą rozporządzenia unijnego RODO (w ang. GDPR), które weszło w życie z dniem 25 maja 2018. Właściciele stron pospiesznie przygotowywali swoje strony pod wymogi rozporządzenia, w obawie otrzymania wysokich kar pieniężnych za niedotrzymanie terminu i niewdrożenie polityki cookies zgodnej z nadchodzącymi zasadami.  Dziś praktycznie znowu wracamy […]

Co to jest Google Tag Manager (GTM)?

Podczas procesu pozycjonowania strony, jak też już wiemy, by sprawnie analizować przebieg prac i mierzyć ich efekty, musimy dysponować odpowiednimi narzędziami analitycznymi. Choć wiele z nich jest dostępnych wyłącznie odpłatnie, Google wciąż idzie nam na rękę, podsuwając nam swoje dedykowane narzędzia analityczne i to całkowicie za darmo.  Najwięcej w kontekście analityki mówi się o Google […]