Dlaczego Google nie indeksuje mojej strony?

Jednym z najważniejszych kwestii pozycjonowania jest indeksowanie. Dzięki temu Twoja strona jest widoczna w wyszukiwarce, a dokładnie poszczególne jej podstrony są wyświetlane na konkretne frazy kluczowe. Zdarzają się jednak sytuacje, w których pomimo tego, że regularnie umieszczasz na domenie jakieś treści lub tworzysz artykuły, to wyszukiwarka ich nie widzi lub nie aktualizuje. Co może być […]

Co to jest CMS i jak wybrać najlepszy pod SEO – pozycjonowanie

Każda strona internetowa, która zamierza osiągać dobre wyniki wyszukiwań w Google, powinna zawierać odpowiednią ilość treści z umieszczonymi w niej frazami kluczowymi. Do prawidłowego zarządzania tą treścią, w dużym uproszczeniu, potrzebny jest odpowiedni CMS. Jest to miejsce, w którym po zalogowaniu się, będziesz mieć dostęp do edycji wielu elementów na domenie, w tym właśnie treści. […]

Linkowanie wewnętrzne w SEO – czego unikać?

Linkowanie wewnętrzne w SEO to zaledwie wierzchołek góry lodowej! Aby Google mógł dostrzec wartość Twojej strony, musi ją znaleźć, skategoryzować i ocenić jej ważność względem innych witryn znajdujących się w indeksie. Istnieje wiele nieznanych nam metod, poprzez które wyszukiwarka ocenia domenę i nadaje jej odpowiednie pozycje. W opozycji istnieje również lista tzw. czynników rankingowych, które […]

Jak działa indeksowanie i skanowanie strony w Google

Wyszukiwarka to w zasadzie baza danych miliardów stron internetowych. Jeżeli chcesz, aby Twoja domena się w niej znalazła, musi zostać odwiedzona przez robota Google, a następnie umieszczona w indeksie. Tak w skrócie można by opisać proces indeksacji witryny w wynikach organicznych. To z pozoru proste działanie, zależne jest również od wielu czynników. Tych, które musi […]

Nagłówki H1, H2, H3… – jak ważne są dla pozycjonowania?

Zaczynając pozycjonowanie swojej strony internetowej, na pewnym etapie dowiadujesz się, że jej struktura i to, co znajduje się w kodzie źródłowym, jest równie ważne dla całego procesu optymalizacji, jak np. linkowanie, czy content marketing. A do uporządkowania tego content marketingu nie wystarczą jedynie podział tekstu na akapity i wyjustowanie. To, co czyni treść czytelną, dla […]

Geolokalizacja a SEO – jak Google wykorzystuje informacje o lokalizacji?

Pewnie zauważyłeś, że po wpisaniu w Google usługi, z której chcesz w danym momencie skorzystać, wyszukiwarka natychmiast dopasuje wyniki do Twojej aktualnej lokalizacji. Oprócz wyników ogólnych, pojawiła się mapka z wyznaczonymi miejscami, w których możesz skorzystać z usługi. Do promocji serwisu w sposób nakierowany na lokalizację, potrzebna jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Może zdarzyć się, […]

Web Design i SEO – co je łączy?

Tworząc witrynę internetową, musisz dostosować ją nie tylko pod klienta, ale również pod wyszukiwarkę. Te dwa aspekty są niesamowicie ważne w kontekście widoczności serwisu w Internecie. Dawniej, w prehistorii budowania stron internetowych, tworzenie strony pod klienta oznaczało przede wszystkim wizualne dostosowanie serwisu do wymagań odbiorcy. Ewentualnie, co rozsądniejsi, zwracali uwagę na funkcjonalności dostępne na stronie […]

Linki rel Nofollow, UGC i Sponsored – czym się różnią?

Istnieje wiele elementów, które możesz poprawić bezpośrednio na stronie w ramach optymalizacji nakierowanej na SEO. Optymalizacja nie jest jednak jedyną metodą wspomagającą pozycjonowanie. Ważne jest również to, co dzieje się poza domeną. Chodzi o tzw. linkowanie, czyli pozyskiwanie wysokiej jakości linków zewnętrznych, które prowadzą do strony internetowej. Jak to robić skutecznie? Budowanie linków zewnętrznych, czyli […]

SEO dawniej i dziś, czyli co zmieniło się w pozycjonowaniu stron?

Pod wieloma względami, historia SEO przypomina historię samego Internetu, jak również rozwijających się wyszukiwarek internetowych. Na gruncie nieprzyjaznych użytkownikom interfejsów, ewoluował skomplikowany koncept optymalizacji witryn. Optymalizacji, która zakłada maksymalną dostępność i przydatność domeny dla użytkowników. Nie zawsze tak było. Zobacz, jak zmieniało się podejście do pozycjonowania stron na przestrzeni lat.

Jak zbudować stronę zoptymalizowaną pod SEO? 17 praktycznych wskazówek

Jeśli jesteś na etapie budowania swojej strony internetowej, to warto wziąć pod uwagę nie tylko aspekt wizualny i użyteczny, ale również korzystny pod kątem pozycjonowania. Nie oszukujmy się, jeśli użytkownicy czegoś potrzebują, to ich naturalną reakcją jest korzystanie z wyszukiwarki. Samo pozycjonowanie, nie ogranicza się jednak do wstawienia poszczególnych fraz w treść na stronie i […]

Jak dobrać słowa kluczowe? I czy warto skorzystać z pomocy specjalisty?

Znajomość fraz kluczowych dla danej branży, to jeden z podstawowych elementów marketingu internetowego. Umiejętne ich dobranie, a następnie skuteczne wplecenie ich w publikowane teksty, pozwoli Ci dotrzeć do swoich klientów, wyprzedzając tym samym swoją konkurencję. Narzędzi do wyszukiwania odpowiednich fraz jest sporo i na dodatek są one ogólnodostępne. Czy zatem warto korzystać z pomocy pozycjonera? […]

Content marketing – postaw na recycling treści

Działania content marketingowe pochłaniają całą masę energii i czasu. Regularne generowanie nowych pomysłów, tworzenie wartościowych treści, optymalizacja pod kątem SEO, nadanie ciekawego formatu, zadbanie o kwestie wizualne… Zadania związane z marketingiem treści możemy mnożyć i mnożyć. Czy warto jednak za każdym razem poświęcać czas na przygotowywanie contentu od zera? Czemu nie spróbować wykorzystać treści już […]