Sklep internetowy Shoper – kiedy warto go wybrać?

Jak wiemy na rynku platform e-commerce istnieje wiele rozwiązań, a jedną z najpopularniejszych opcji w Polsce jest sklep Shoper. Można pokusić się o stwierdzenie, że to kompleksowe narzędzie, które pozwala szybko i bez większych trudności rozpocząć sprzedaż w sieci – nawet osobom bez doświadczenia technicznego. Omówimy sobie zatem czym wyróżnia się platforma Shoper i kiedy […]

Black Friday i Cyber Monday – jak przygotować swój sklep internetowy?

Listopad to dla właścicieli biznesów e-commerce wyjątkowy miesiąc.  Konsumenci czekają na ten moment tygodniami, planując zakupy, porównując ceny i polując na najlepsze okazje. Dla przedsiębiorców posiadających sklep internetowy to ogromna szansa na wzrost sprzedaży, jednak przygotowania mogą być czasem stresujące.  Dni, o których mowa to oczywiście Black Friday i następujący po nim Cyber Monday. Te […]

Dynamic pricing – czym jest model cen dynamicznych?

Cena to nie wszystko w handlu, ale z pewnością odgrywa istotną rolę. Część klientów reaguje bowiem głównie na wysokość ceny. Jednak większość – jeśli nie wszyscy – zwraca uwagę przede wszystkim na wartość, czyli relację między jakością a kosztem. Dlatego tak ważne dla firm kluczowe jest wdrożenie odpowiedniej strategii cenowej i precyzyjne dopasowanie poziomu cen […]

Content commerce – czy treści mogą wpływać na sprzedaż?

Czy kiedykolwiek kupiłeś produkt, bo przekonał Cię artykuł, recenzja na blogu, czy film na YouTube? Jeśli tak, to doświadczyłeś działania content commerce w praktyce! Konsumenci są wręcz zalewani reklamami w Internecie (i nie tylko tam), dlatego tradycyjne metody sprzedaży stają się coraz mniej skuteczne. Tutaj wkracza content commerce, czyli podejście, które stawia na wartościowe treści […]

Wpływ social proof na zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych

Gdybyś miał wybierać między dwoma podobnymi produktami, który byś wybrał? Ten, którym nikt się nie interesuje, czy ten, który regularnie się wyprzedaje i zbiera pozytywne opinie? Zakładając, że jesteś racjonalnym kupującym, jak większość z nas, można łatwo odgadnąć Twoją odpowiedź. Dlaczego? Ponieważ jesteśmy bardziej skłonni coś zrobić, gdy widzimy, że inni zrobili to wcześniej. W […]

Co to jest FAQ i po co umieszczać je na stronie internetowej?

Często zadawane pytania (FAQ) to jedna z najskuteczniejszych metod poprawy doświadczeń użytkowników przebywających na stronie internetowej. FAQ dostarcza szybkich i klarownych odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z produktami lub usługami, oszczędzając czas zarówno użytkownikom, jak i zespołom obsługi klienta (BOK). Jednak FAQ to nie tylko narzędzie ułatwiające komunikację – jego umieszczenie na stronie […]

Kalendarz marketingowy 2025 dla e-commerce

Kolejny rok już za nami, nadszedł nowy – 2025. Początek roku kalendarzowego to dla nas zazwyczaj czas zmian, kreatywnych pomysłów, energii na wdrożenie w życie nowych planów. To szansa również dla naszego biznesu – wchodząc w nowy rok, możemy jeszcze lepiej wykorzystać nasze firmowe zasoby i staranniej zaplanować wszystkie działania. Rok 2025 bowiem obfituje w […]

Personalizacja oferty w sklepie internetowym – przykłady, jak to zrobić efektywnie?

Personalizacja oferty pod użytkownika jest bardzo istotnym elementem skutecznej strategii marketingowej w e-commerce. Klienci sklepów internetowych mogą wręcz oczekiwać, że oferta będzie dostosowana do ich potrzeb, co w ostateczności może przekładać się na większe zaangażowanie i lojalnością w stosunku do marki. W końcu dzięki odpowiedniemu dopasowaniu oferty, sklepy internetowe mogą zwiększyć współczynnik konwersji i osiągać […]

Sklep na Allegro czy własny sklep internetowy?

Żyjemy w czasach, których sprzedaż przez Internet jest już czymś powszechnym, a możliwość zakupów online stała się dostępna dla niemal każdego, kto ma sprzęt z dostępem do Internetu. Dziś niemalże każda firma chcąca działać na szeroką skalę decyduje się na sprzedaż internetową. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dotarcie do klientów kupujących online, a jednymi […]

CLV (Customer Lifetime Value) – co to jest i jak ją mierzyć?

Customer Lifetime Value (CLV), czyli cykl życiowy klienta, to dość istotny wskaźnik w strategii zarządzania relacjami z klientem. Zrozumienie i umiejętność mierzenia CLV pozwala firmom nie tylko na optymalizację kosztów pozyskiwania nowych klientów, ale także na maksymalizację zysków z tych obecnych. Czym dokładnie jest wartość CLV i dlaczego jest tak istotna dla biznesu i prowadzenia […]

Promocje w sklepie internetowym – jak je mądrze zaplanować?

Rozmaite akcje promocyjne są nieodłącznym elementem marketingu każdego sklepu internetowego, czy to świeżo uruchomionego, czy nawet takiego, który cieszy się już uznaniem i rozpoznawalnością. To właśnie promocje przyciągają uwagę, wspierając naszą sprzedaż, ale również co najważniejsze budują nasz wizerunek i lojalność klientów wobec marki. Jednak, aby były one skuteczne, muszą być odpowiednio zaplanowane, następnie uruchomione […]

Jak reklamować sklep internetowy w Google Ads?

Reklama w Google Ads to jedno z najefektywniejszych narzędzi do promowania sklepu internetowego. Dzięki temu przedsiębiorcy mają możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów, co przyczynia się do zwiększenia widoczności oraz sprzedaży. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie reklamować swój sklep za pomocą Google Ads, jakie typy reklam są dostępne na tej platformie oraz […]