Definicja pojęcia - SERP

SERP (Search Engine Results Page) – strona internetowa wyświetlająca wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce na wpisane słowa kluczowe. Najpopularniejsza wyszukiwarka Google dzieli je na dwa rodzaje: darmowe, zwane także organicznymi lub naturalnymi, oraz płatne, czyli reklamy PPC (Pay Per Click).

Każdy z rezultatów ukazujących się pod paskiem wyszukiwania składa się z tytułu strony, przypisanego do niej adresu URL oraz krótkiego opisu, zawierającego wyróżnione słowa kluczowe. Kolejność wyświetlania stron darmowych w SERP ustalana jest przez algorytm wyszukiwarki oraz przez pozycjonowanie i optymalizację witryny za pomocą działań SEO, dopasowujących trafność wyszukiwania na podstawie słów kluczowych. W przypadku reklam płatnych o kolejności wyświetleń decyduje najczęściej mechanizm aukcyjny platformy reklamowej AdWords (PPC), analizujący m.in. jakość tekstu reklamowego. Strony wyników wyszukiwania mogą mieć wiele innych elementów takich jak mapa google, graf wiedzy, reklamy graficzne Google Shopping (Product Listing Ads), opinie o hotelach czy restauracjach, a także filmy z YouTube i informacje o połączeniach lotniczych.

WIEMY JAK POZYCJONOWAĆ I PROWADZIĆ SKUTECZNE KAMPANIE REKLAMOWE, DLATEGO ZAUFALI NAM:

ZAUFALI NAM