Definicja pojęcia - Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (keywords, frazy kluczowe) – logiczny ciąg znaków stosowany w SEO w celu wyszukiwania określonych informacji w wyszukiwarkach internetowych. Są to nie tylko słowa, ale także grupy wyrazów, takie np. jak „turystyka górska”. Słowa kluczowe to bardzo ważny element SEO, ponieważ odnoszą się one bezpośrednio do haseł, które wpisują do wyszukiwarek internauci.
Zadaniem SEO, przy wykorzystaniu fraz kluczowych, jest optymalne wypozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego słowa / frazy kluczowe powinny być zawsze odpowiednio dobrane pod kątem popularyzacji strony internetowej. Prawidłowo wykonane SEO spowoduje, że wysokie miejsce uzyskają także te frazy kluczowe, które nie zostały ujęte w umowie dotyczącej pozycjonowania lub na których po prostu się nie skupialiśmy. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy wyszukiwane przez internautów słowo kluczowe jest bardzo popularne i występuje na wielu stronach internetowych. Wówczas bardzo trudno jest osiągnąć dla niego wysokie pozycje.
Frazy kluczowe występujące w SEO dzielą się na:

  • brandowe, odnoszące się do nazwy marki lub firmy, np. „Gucci”,
  • ogólne, dotyczące szerokiego zakresu pojęć, grup usług czy produktów. Będą to np. „marynarki”,
  • szczegółowe, które określają pojęcie precyzyjniej niż frazy kluczowe ogólne, tak jak np. „marynarki dwurzędowe”,
  • lokalne, określające miejsce lub region związany z hasłem ogólnym, np. „garnitury Warszawa”,
  • niszowe (inaczej frazy z długiego ogona lub long tail), składające się z wielu wyrazów szczegółowo opisujących dane pojęcie, np. „wełniane garnitury szyte na miarę”.

Frazy kluczowe są także wykorzystywane w linkach sponsorowanych, takich jak Google AdWords (obecnie Google Ads), i mają podobne znaczenie do pozycjonowanych słów kluczowych. W przypadku reklam internetowych Pay Per Click (PPC), w których płaci się za kliknięcie w słowa kluczowe, za pomocą keywords określa się, dla jakich haseł mają zostać wyświetlone reklamy w wynikach wyszukiwania. Zaletą stosowanych w kampanii AdWords różnych typów dopasowań słów kluczowych jest możliwość bardzo dokładnego kontrolowania wyszukiwań. Szczegółowe informacje na ten temat znaleźć można na stronie pomocy Google.

Sprawdź co to znaczy:

Brak powiązań