Definicja pojęcia - Content marketing

Content marketing (CM, marketing treści) – forma strategii polegającej na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowych, dobrych jakościowo i interesujących treści dopasowanych do ich potrzeb oraz oczekiwań. Pojęcie odnosi się nie tylko do treści sensu stricte ale również do innych materiałów publikowanych i rozpowszechnianych poprzez internet.
Najbardziej popularne narzędzia Content Marketingu to:

  • artykuły,
  • poradniki,
  • e-booki,
  • newslettery,
  • raporty,
  • infografiki,
  • blogi,
  • social media,
  • webinary,
  • podcasty,
  • wideo,
  • wirtualne konferencje.

Wymienione wyżej materiały publikowane są w celu przekazania internautom rzetelnych i wartościowych treści związanych z obszarem działalności danej firmy, co potencjalnie wywołuje ich zaangażowanie i może zapewnić obustronne korzyści. Content marketing stanowi doskonałe narzędzia budowania solidnej marki i wizerunku profesjonalisty. Marketing treści jest wykorzystywany do zwiększania ilości wyświetleń danej strony, a w konsekwencji do umacniania pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek. Wyszukiwarki z kolei, przychylne są tekstom wysokiej jakości, dlatego CM jest niekiedy bardziej ceniony nawet niż klasyczne SEO.
Korzyści płynące z Content marketingu:

  • promocja marki, firmy, produktów czy usług,
  • podkreślenie zalet marki i wyróżnienie jej na tle konkurencji, budowanie świadomości marki w internecie,
  • umacnianie pozycji witryny w rankingach wyszukiwarek (pozycjonowanie stron),
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  • pozyskiwanie nowych klientów.

Sprawdź co to znaczy: