B2C | Co to jest? | Definicja w słowniku pojęć

Definicja pojęcia - B2C

B2C (Business to Consumer) oznacza transakcję pomiędzy przedsiębiorstwem, a klientem indywidualnym. Transakcja rozpoczyna się z inicjatywy firmy. W ramach B2C można wyróżnić takie działania jak:
– przygotowanie ofert,
– przygotowanie zamówień oraz ich potwierdzanie,
– realizacja transakcji,
– wystawianie dokumentów związanych z realizacją transakcji,
– marketing
Ten model współpracy można zatem określić jako odbywający się na podstawie kontaktów firmy z klientami, których liczba jest bardzo duża. Pomimo sporej liczby kupujących, wartość takich zakupów jest niewielka w przeliczeniu na jednego nabywcę.
W ramach B2C firmy kontaktują się z klientami głównie za pomocą: MLM (Multilevel Marketing – czyli wielopoziomowych systemów sprzedaży), aukcji internetowych, komisów internetowych, sklepów elektronicznych, detalicznej sprzedaży usług.

Sprawdź co to znaczy:

Słownik SEO / SEM

Oto słownik pojęć oraz terminów używanych w branży reklamowej i marketingowej. Wszystkie hasła uporządkowane są w kolejności alfabetycznej.

SEO, SEM... Zastanawiacie się, co to oznacza? A może chcecie dowiedzieć się co to jest "Artykuł Sponsorowany"? Dobrze trafiliście!

Nasze najnowsze artykuły