Definicja pojęcia - Social media

Social media, w tłumaczeniu z języka angielskiego “media społecznościowe” lub “serwis społecznościowy”, to platfroma w internecie, umożliwiająca użytkownikom szybką komunikację, wymianę informacji, tworzenie oraz przekazywanie publikowanych tam treści (m.in. wiadomości tekstowych i głosowych, zdjęć, filmów, linków do zewnętrznych serwisów, itp.). Do najbardziej popularnych serwisów społecznościowym zaliczamy obecnie: Facebooka, Instagrama, TikToka, YouTube’a, LinkedIna oraz Twittera. Korzystając z nich, można tworzyć zarówno profile prywatne, służące przede wszystkich do kontaktu ze znajomymi i członkami rodziny, jak i profile firmowe, umożliwiające komunikację ze swoją grupą docelową – obecnymi i przyszłymi klientami.

Social media stały się w ostatnich latach potężnym narzędziem marketinowym. Systemy reklamowe, takie jak Facebook Ads, LinkedIn Ads czy TikTok Ads stale się rozwijają i pozwalają marketerom na prowadzenie zróżnicowanych kampanii reklamowych. Każdy system umożliwia prowadzenie kampanii o określonych celach i formatach. Działania marketingowe w social mediach mają wiele zalet – przyczyniają się m.in. do zwiększenia świadomości marki, budowania wizerunku marki jako eksperta czy tworzenia zaangażowanej społeczności wokół marki. Firma, która jest obecna w social mediach, staje się bardziej wiarygodna i przyjazna użytkownikom. Odbiorcy mogą dzięki temu nawiązać bezpośredni kontakt z marką m.in. poprzez komentowanie publikowanych przez nią treści czy przesyłanie wiadomości prywatnych za pośrednictwem komunikatora, wbudowanego w daną platformę (przykładowo: w przypadku Facebooka – przez Messengera).

Social media to świetne miejsce do dzielenia się informacjami i newsami ze świata, zdjęciami, animacjami i filmami czy linkami do zewnętrznych serwisów. Platformy te bazują na budowaniu społeczności, która chętnie tworzy, konsumuje i udostępnia treści. Social media dostarczają rozrywki i informacji, ale stanowią również świetne miejsce do reklamowania swoich produktów i usług. Firmy, które chcą być na bieżąco i docierać do nowych klientów, powinny opracować strategię komunikacji i konsekwentnie ją realizować – zarówno poprzez pubikowanie treści na profilu firmowym, jak i poprzez prowadzenie kampani reklamowych.

Sprawdź co to znaczy: