Instagram (IG lub Insta) to jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych. To aplikacja przeznaczona głównie do dzielenia się atrakcyjnymi wizualnie treściami – glównie zdjęciami, ale też grafikami czy filmami. Instagram stworzony został przede wszystkim z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych – z Intagrama korzysta się głównie za pośrednictwem smartfona. Korzystanie z IG na dektopie jest możliwe, jednak nie jest do końca wygodne – nie ma tam również tak wielu opcji, jak w przypadku wersji mobilnej (np. nie można dodać nowego posta). Zamieszczane w aplikacji materiały pojawiają się na utworzonym profilu. Użytkownik może zobaczyć taki post w feedzie (stronie głównej aplikacji), jeśli obserwuje dany profil lub używając hashtagów – wyświetlają mu się wówczas posty, które zostały „przypięte” pod dany hashtag (znacznik, określające tematykę posta). W aplikacji możemy obserwować profile prywatne (np. członków rodziny lub znajomych) lub profile firmowe, prowadzone np. przez marketerów pracujących w danej firmie. Instagram jest również świetnym kanałem komunikacji z grupą docelową. Prowadząc kampanie na Instagramie (wykorzystując do tego celu system reklamowe Facebook Ads) możemy zwiększyć świadomość marki, budować społeczność wokół niej, a w konsekwencji zwiększyć ruch na stronie lub sklepie internetowym i zwiększyć liczbę konwersji. Instagram nie jest już jedynie aplikacją do publikowania zdjęć z narzuconymi filtrami – jest potężnym narzędziem marketingowym, uwzględnianym w strategii komunikacji wielu firm.