Definicja pojęcia - Administator na FB

Administrator na Facebooku to jedna z ról, jaką może pełnić użytkownik na fanpage’u (zwanym również stroną lub profilem firmowym) na platformie społecznościowej – w tym wypadku na Facebook’u. Użytkownik, który zakłada nowy fanpage lub grupę na Facebooku, automatycznie staje się administratorem – osobą odpowiedzialną za prowadzenie profilu i publikowanie na nim treści. Administrator zyskuje pełną kontrolę i może zarządzać elementami, takimi jak:
– Tworzenie i usuwanie dowolnych treści na stronie (np. postów, relacji) oraz zarządzanie nimi.
– Odpowiadanie na wiadomości Direct jako strona (np. jako firma) w Skrzynce odbiorczej.
– Odpowiadanie na komentarze na stronie oraz edytowanie lub usuwanie istniejących komentarzy strony.
– Dodawanie i usuwanie powiązanych kont (np. na Instagramie) lub zarządzanie nimi.
– Tworzenie i usuwanie reklam oraz zarządzanie nimi.
– Wykorzystywanie statystyk, postów i reklam do analizowania skuteczności strony.
– Tworzenie, edytowanie i usuwanie wydarzeń.
– Blokowanie osób lub usuwanie ich ze strony.
Administrator może też mianować innych użytkowników administratorem lub przypisać im inną rolę (redaktora, moderatora, reklamodawcy, analityka lub rolę niestandardową).

Sprawdź co to znaczy: