Definicja pojęcia - Outbound marketing

Outbound marketing (marketing wychodzący) to działania marketingowe, w których to firma zwraca się do klienta, bezpośrednio zachęcając go do skorzystania ze swojej oferty. Marka inicjuje kontakt, przy pomocy różnego rodzaju narzędzi, które mogą mieć charakter tradycyjny: kanały ATL (ang. above the line), takie jak np. prasa, reklamy telewizyjne, radiowe czy reklamy outdoorowe.
Kolejnym narzędziem jest marketing bezpośredni, prowadzony najczęściej przez przedstawicieli handlowych.
Do zachęcenia klienta w marketingu outbound wykorzystuje się również ulotki reklamowe, foldery lub katalogi.

Oprócz tradycyjnych narzędzi wykorzystywane są również rozwiązania cyfrowe:
Popularnym sposobem promocji w Internecie jest m.in. wyświetlanie banerów reklamowych na stronach internetowych czy social mediach. Działania te prowadzone są za pośrednictwem systemów reklamowych, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Tego typu rozwiązania, w zależności od ich rodzaju/formatu, są rozliczane na różne sposoby. Najpopularniejszym modelem rozliczeniowym jest PPC (ang. pay per click), czyli płatność za kliknięcie w reklamę lub PPV (ang. pay per view), czyli płatność za wyświetlenie reklamy użytkownikowi.
Mailing oraz wiadomości sms to kolejny rodzaj cyfrowego outbound marketingu. Firma pozyskuje leady od osób, które mogą być zainteresowane ofertą, a następnie za pomocą wiadomości mailowych lub wiadomości sms, przesyła im ofertę, newsletter lub inne materiały zachęcające do aktywności.
Reklamy on-site, czyli wszystkie reklamy, które pojawiają się na stronie internetowej firmy. Można do nich zaliczyć np. okna pop-up, chaty online lub powiadomienia web-push.

Sprawdź co to znaczy: