Definicja pojęcia - Menedżer reklam na Facebooku

Menedżer reklam na Facebooku (Facebook Ads menager) to system reklamowy Facebooka, które pozwala na zarządzanie reklamami w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram), na WhatsAppie i u partnerów Facebooka. W menedżerze reklam, reklamodawca może tworzyć nowe kampanie reklamowe lub zobaczyć już istniejące. Struktura menedżera reklam jest podzielona na kampanie, zestawy reklam i reklamy. W tych sekcjach można wybrać cel działań, określić grupę docelową, wybrać umiejscowienie i wgrać przygotowaną wcześniej kreację (grafikę, zdjęcie lub film) wraz z copy. Menadżer reklam na Facebooku umożliwia prowadzenie, monitorowanie i optymalizowanie wszelkich działań reklamowych dostępnych w ramach systemu Facebooka. Reklamodawca korzysta z tego narzędzia, gdy chce przeanalizować dostępne dane, przygotować raporty oraz zaplanować dalsze działania i oszacować ich skuteczność. Celem działań na Facebooku i prowadzenia kampanii w Facebook Ads może być między innymi: zdobycie większej liczby aktywności (reakcje, udostępnienia, komentarze, kliknięcia posta, itp.), dotarcie do dużej liczby odbiorców (w przypadku kampanii zasięgowych), zwiększenie ruchu na stronie internetowej (w przypadku kampanii z celem: ruch) czy też pozyskanie danych kontaktowych (dzięki wykorzystaniu kampanii leadowej, zawierające formularz kontaktowy, bezpośrednio na Facebooku).

Sprawdź co to znaczy: