Definicja pojęcia - Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords) – jest to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania linków sponsorowanych. Został on uruchomiony w 2000 roku. Wcześniejsza jego nazwa to Google AdWords, natomiast od lipca 2018 zmienił nazwę z na Google Ads. Programem partnerskim narzędzia jest Google AdSense. Linki reklamowe wyświetlane są na samej górze i opatrzone hasłem Reklama. Należy zaznaczyć, że publikacja reklamy nie wiąże się z ponoszeniem dodatkowym opłat. Płacimy tylko za kliknięcie potencjalnego klienta w nasz link. Proponowany model rozliczenia to CPC ( Cost Per Click) oraz CPM (Cost Per Mille). Pierwszy z nich to współczynnik efektywności reklamy, zaś drugi koszt dotarcia reklamy do tysiąca odbiorców. Dużą zaletą narzędzia Google Ads jest szybkość działania. W porównaniu do pozycjonowania efekty widzimy po kilku dniach lub tygodniach. Należy także zaznaczyć, że tworzenie linku może odbywać się poprzez frazy kluczowe lub wybór stron internetowych, na których ukazana będzie reklama. Reklamodawca sam określa kwotę jaką chciałby przeznaczyć na promocję. Należy także dodać, że reklamy nie trafiają do przypadkowych odbiorców. Targetowane są np. dla danej lokalizacji, dzięki czemu trafiają tylko do tej grupy, która może być zainteresowana naszą ofertą lub usługą. Google Ads pozwala na szybszy rozwój naszej firmy i dotarcie do nowych odbiorców.
Narzędzie Google Ads znajduje się pod adresem: ads.google.com/intl/pl_pl/home/

Sprawdź co to znaczy:

Brak powiązań