Definicja pojęcia - Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie udostępnione przez Google, w celu śledzenia statystyk naszej strony internetowej. Należy dodać, że narzędzie jest bezpłatne jeżeli ilość osób odwiedzających naszą witrynę nie przekracza 5 milionów na miesiąc. Google Analytics zbiera dane na temat naszej witryny po wcześniejszym umieszczeniu kodu śledzenia w sekcji head strony. Oczywiście możemy je połączyć także z innymi narzędziami oferowanymi przez Google takimi jak: Google Ads oraz Google Search Console. W udostępnionych raportach możemy znaleźć takie zakładki jak: czas rzeczywisty, odbiorcy, pozyskiwanie, zachowanie oraz konwersje. Dane możemy analizować bez większej zaawansowanej wiedzy analitycznej. Google Analytics umożliwia nam także w łatwy sposób analizę z jakich źródeł dotarli do nas internauci, czy poprzez linki sponsorowane lub social media, bezpośrednie wejścia, wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania, czy wejścia poprzez inne witryny. Jednym z ważniejszych parametrów jest ,,Współczynnik odrzuceń” możemy dzięki niemu przeanalizować jaka strona jest mało wartościowa dla odbiorcy. W raporcie odbiorcy możemy zweryfikować z jakiego rejonu dotarli do nas Internauci, określić ich wiek, a także urządzenie z jakiego korzystali. Przede wszystkim pozwala na dogłębną analizę naszej witryny i znalezienie jej mocny jak i słabych stron.

Narzędzie Google Analytics znajduje się pod adresem: analytics.google.com/analytics/web/

WIEMY JAK POZYCJONOWAĆ I PROWADZIĆ SKUTECZNE KAMPANIE REKLAMOWE, DLATEGO ZAUFALI NAM:

ZAUFALI NAM