Definicja pojęcia - Google Search Console

Google Search Console (GSC) – to darmowe narzędzie dla webmasterów stworzone w celu monitorowania naszej strony internetowej pod względem pozycji, ruchu na stronie oraz poprawności strony. Zyskujemy dzięki niemu informację jak widzi naszą stronę wyszukiwarka Google. Wcześniej Google Search Console znane było jako Google Webmaster Tools (GWT). Przed skorzystaniem z Google Search Console musimy poprawnie zweryfikować naszą witrynę. Możemy tego dokonać poprzez narzędzie Google Analytics, tag html, menadżer tagów, a także za pomocą dostawcy nazwy domeny. W Google Search Console możemy jednocześnie monitorować kilka witryn po wcześniejszym ich dodaniu. Narzędzie pozwala nam na uzyskanie takich informacji jak chociażby: linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, ruch na stronie, pozycję oraz ilość kliknięć, a także obsługę na urządzeniach mobilnych. Również za jego pomocą możemy przesłać linki do zindeksowania, a przede wszystkim dzięki udostępnianym tam informacją mamy możliwość monitorowania i rozwiązywania problemów z naszą witryną wynikających np. ze spamowania. Ogromnie ważną zaletą jest możliwość otrzymania informacji o tym jak naszą stronę widzi Google poprzez takie zakładki jak: stan indeksowania, słowa kluczowe w treści, zablokowane zasoby oraz usunięte adresy URL. Dla webmasterów istotne są takie sekcje jak: dane strukturalne, markery danych, udoskonalenia HTML, link witryny, a także przyspieszone strony mobilne AMP. Zakładek w narzędziu jest mnóstwo ich dokładne poznanie pozwala na lepsze administrowanie witryną. Należy także dodać, że narzędzie w zakładce ręczne działania pozwala na uzyskanie informacji czy na naszą witrynę nie zostały nałożone filtry. Posiadanie konta w Google Search Console jest obligatoryjne przy dobrym zarządzaniu stroną internetową.
Narzędzie GSC znajduje się pod adresem: search.google.com/search-console/about?hl=pl

Sprawdź co to znaczy: