Content marketing (CM, marketing treści) – forma strategii polegającej na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowych, dobrych jakościowo i interesujących treści dopasowanych do ich potrzeb oraz oczekiwań. Pojęcie odnosi się nie tylko do treści sensu stricte ale również do innych materiałów publikowanych i rozpowszechnianych poprzez internet.
Najbardziej popularne narzędzia Content Marketingu to:
- artykuły,
- poradniki,
- e-booki,
- newslettery,
- raporty,
- infografiki,
- blogi,
- social media,
- webinary,
- podcasty,
- wideo,
- wirtualne konferencje.
Wymienione wyżej materiały publikowane są w celu przekazania internautom rzetelnych i wartościowych treści związanych z obszarem działalności danej firmy, co potencjalnie wywołuje ich zaangażowanie i może zapewnić obustronne korzyści. Content marketing stanowi doskonałe narzędzia budowania solidnej marki i wizerunku profesjonalisty. Marketing treści jest wykorzystywany do zwiększania ilości wyświetleń danej strony, a w konsekwencji do umacniania pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek. Wyszukiwarki z kolei, przychylne są tekstom wysokiej jakości, dlatego CM jest niekiedy bardziej ceniony nawet niż klasyczne SEO.
Korzyści płynące z Content marketingu:
- promocja marki, firmy, produktów czy usług,
- podkreślenie zalet marki i wyróżnienie jej na tle konkurencji, budowanie świadomości marki w internecie,
- umacnianie pozycji witryny w rankingach wyszukiwarek (pozycjonowanie stron),
- zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
- pozyskiwanie nowych klientów.