CTR (Click Through Rate) – współczynnik klikalności, który wskazuje, jaki jest procentowy stosunek ilości kliknięć do ilości wyświetleń reklamy. Brana jest pod uwagę faktyczna ilość kliknięć, a nie ilość unikalnych użytkowników klikających w reklamę. Współczynnik klikalności odnoszony jest zarówno do wyników płatnych, jak i naturalnych. Klikalność danego linka jest określana w odniesieniu do konkretnej frazy kluczowej prowadzącej do strony, np. salony samochodowe Warszawa, samochody do wynajęcia.
Click Through Rate nie stosuje się jako wskaźnika efektywności kampanii reklamowej (poza przypadkiem kiedy celem kampanii jest tylko i wyłącznie uzyskanie dużego ruchu na stronie). Wartości wskaźnika klikalności mogą różnić się między sobą zdecydowanie ze względu na przedmiot reklamy i sieci, w których reklama jest sytuowana. W przypadku linków sponsorowanych, kiedy reklamy są umieszczane w sieci wyszukiwania, wartości CTR powinny być większe niż w sytuacji kiedy linki sponsorowane udostępniane są w sieci stron z treścią.
CTR spełnia ważną rolę w przypadku reklam Google AdWords. Dobrze dobrane teksty reklamowe wpływają na wzrost współczynnika.