Definicja pojęcia - SMM

Social media marketing, marketing w mediach społecznościowych to wszelkie działania marketingowe, prowadzone na platformach społecznościowych (m.in. na Facebooku, Instagramie, Linkedinie, Twitterze, TikToku itd), mające na celu interakcję z potencjalnymi klientami. Głównym celem prowadzenia profilu firmowego w social mediach jest zazwyczaj: zwiększenie świadomości marki, budowanie wizerunku marki jako eksperta i/lub tworzenia zaangażowanej społeczności wokół danego profilu. Kampanie reklamowe prowadzone w social mediach (m.in. w systemie reklamowym Facebook Ads) umożliwiwa precyzyjne targetowanie reklam i dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej. Przykładowe cele kampanii reklamowych w mediach społecznościowych to: aktywność (zwiększenie liczby reakcji, komentarzy, udostępnieć i kliknięć w posty), zwiększenie ruchu np. na stronie internetowej danej marki, zasięg – dotarcie do szerokiej grupy odbiorców czy pozyskiwanie leadów (zdobycie danych kontaktowych od użytwkoników, który wypełnili formularz kontaktowy, wyświetlający się wewnątrz platrofmy społecznościowej). Wszelkie działania i skuteczność kampanii reklamowych można monitorować w systemie reklamowym np. w przypadku Facebooka – z poziomu Menedżera reklam. To tam można uruchamiać, monitorować, optymalizować i raportować działania prowadzone w mediach społecznościowych.

Sprawdź co to znaczy: