Definicja pojęcia - Wynik jakości

Wynik Jakości (Quality Score) – zbiorcze oszacowanie jakości reklam Google Ads, słów kluczowych i stron docelowych. Wskaźnik Quality Score ocenia jakość reklam w skali od 1 do 10 na podstawie wybranych czynników.

Wynik Jakości to unikalny wskaźnik, umożliwiający szczegółowe oszacowanie skuteczności słów kluczowych i stron docelowych wykorzystywanych przez reklamodawcę przy tworzeniu reklam Google Ads. Wartość Quality Score zależy od dopasowania zamieszczanych reklam i stron docelowych do zapytań użytkowników internetu. Im bardziej reklamy i strony docelowe do nich pasują, tym wyższy jest Wynik Jakości i bardziej efektywna kampania reklamowa.

Wysoki Wynik Jakości jest potwierdzeniem tego, że strona docelowa i reklama są przydatne dla internautów. Pozwala również właścicielowi strony na osiągnięcie lepszych pozycji reklam, przy jednocześnie niższym koszcie za kliknięcie (CTR).

Wynik Jakości jest determinowany przez trzy główne składniki:

  • przewidywany współczynnik klikalności (CTR),
  • trafność opublikowanej reklamy,
  • wysoka jakość strony docelowej.

Powyższe elementy uwzględniane są przy obliczaniu rankingu reklamy, który ostatecznie odpowiada za decyzję o wyświetleniu reklamy oraz stanowi o jej pozycji.  

Sprawdź co to znaczy:

WIEMY JAK POZYCJONOWAĆ I PROWADZIĆ SKUTECZNE KAMPANIE REKLAMOWE, DLATEGO ZAUFALI NAM:

ZAUFALI NAM