Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym przed świętami – 5 porad

 

Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to intensywny czas poszukiwań prezentów dla naszych bliskich. W czasie przedświątecznej gorączki Polacy coraz częściej decydują się na zakup upominków przez Internet. Kierując się przede wszystkim oszczędnością czasu, a także dużą wygodą. Natomiast sklepy internetowe już w październiku przygotowują plan i zastanawiają się co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż? Jeśli jednak nic do tej pory nie zrobiłeś i zastanawiasz się jakie kroki podjąć? Podpowiadamy! Poniżej 5 porad, które warto wdrożyć na stronie, aby zwiększyć ruch i konwersje.

 

1. Podstrona z ofertą świąteczną

Po pierwsze warto jest zaplanować naszą strategię dużo wcześniej. Możemy już we wrześniu pomyśleć jakie kroki podjąć, aby skutecznie sprzedać asortyment świąteczny. Dużym ułatwieniem dla użytkownika jest stworzenie strony dedykowanej pod akcje świąteczne. Może on wówczas bez problemu znaleźć interesujące go przedmioty w jednym miejscu. Sugerujemy także zastosowanie filtrów sortowania mogą one dotyczyć cen, rozmiarów lub przeznaczenia prezentu – dla pań, panów lub dzieci. Dobrym pomysłem zachęcającym do kupna są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne. Możemy pomyśleć o zniżkach typu 2 w cenie 1 lub darmowym zapakowaniu prezentu. Opatrzenie stron stosowną grafiką na pewno sprawi, że zaciekawimy naszych potencjalnych klientów. Nie możemy zapomnieć także o dostawie, a także ewentualnych zwrotach. Tutaj proponujemy umieszczenie od razu pod przedmiotem lub w oddzielnej zakładce informacji o zwrotach, sposobie i czasie dostawy. Tak naprawdę w ferworze zakupów każdy z nas martwi się o to, aby przesyłka dotarła na czas.

 

2. Reklama Google Ads oraz Facebook

Jak wiemy reklama jest dźwignią handlu, dlatego warto w tym okresie zastanowić się nad przeznaczeniem naszych funduszy na reklamę Google Ads lub Facebook. Pomogą one naszej marce stać się bardziej rozpoznawalną, a także zwiększyć zasięgi w dotarciu do klienta. Dodatkowo możemy wykorzystać kampanie tekstową i produktowa, która sprawi, że nasz asortyment pokaże się podczas wyników wyszukiwania. Nasze działania możemy także oprzeć o remarketing dynamiczny oraz statyczny. Pozwalają one na ,,śledzenie” osób odwiedzających stronę i wyświetlanie im banerów lub reklam tekstowych, stron i produktów, które wcześniej przeglądali. Ich głównym celem jest ,,wędrowanie” i zachęcenie do powrotu do sklepu, a tym samym zakupu. Reklamę dynamiczną możemy wykorzystać również na Facebooku. Tak naprawdę coraz więcej portali społecznościowych np. Twitter pozwala nam na reklamę naszej oferty sprzedażowej. Pamiętajmy także, że każdą z reklam możemy targetować na wybrane województwa, wiek oraz płeć.

 

3. Content

Uważa się powszechnie, że Content is KING! Trudno się z tym nie zgodzić, a przed wszystkim w święta. Sugerujemy na początku stworzenie kilku wpisów na blogu, które nawiązywałyby do oferty świątecznej. Bardzo dobrze sprawdzi się tutaj forma poradnikowa. Pamiętajmy o tym, aby tekst czytało się przystępnie i był on zachęcający dla klienta. Proponujemy także, aby wzbogacić artykuł o 'słowa kluczowe', czyli frazy najczęściej wyszukiwanie przez Internautów. Warto także wdrożyć linkowanie wewnętrzne, które to bezpośrednio odeśle nas do danego produktu. Pamiętajmy również aby opisać produkty dostępne na stronie, tutaj także ważna jest unikalność opisu.


4. Mailing

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także mailing. Proponujemy dużo wcześniej zbudować bazę mailingową. Stworzymy ją proponując klientowi rabat za zapis do newslettera. Wówczas możemy wysyłać do naszych klientów oferty przedświąteczne. Dobrą praktyką jest podzielenie pomysłów na prezent np. prezenty do 50 zł, dla pań i panów i wysyłanie jej w takiej formie do naszych klientów. Wysyłka nie może być jednorazowa. Sugerujemy tutaj wysyłanie ich szczególnie w czasie przedświątecznym nawet do dwóch razy w tygodniu.


5. Pozycjonowanie

Powszechnie uważa się, że pozycjonowanie to długofalowy proces i aby osiągnąć jakiś ruch z wyszukiwania organicznego musimy o tym pomyśleć dużo wcześniej. Trudno się z tym nie zgodzić. Jednak nawet jeśli zostało nam nie wiele czasu do świąt możemy wykonać pewne kroki, które sprawią, że nasza strona zyska na „wartości”. Tutaj proponujemy zwrócić uwagi na wcześniej wspomniane frazy kluczowe. Powinniśmy je umieszczać w title, meta description, nagłówkach, a także tekstach. Jak w każdym przypadku także i tutaj musimy to zrobić w sposób optymalny i nie przesadzić z ich nasyceniem. Strona będzie wówczas wyglądać bardzo nienaturalnie. Warto w doborze fraz kluczowych posłużyć się typowymi słowami wyszukiwanymi w tym okresie jak np. prezent, gwiazdka, pomysły na prezent, prezenty na swieta bozego narodzenia. Proponujemy także oprócz fraz ogólnych zawrzeć słowa z tzw. ,,długie ogona” – np. prezent dla dziewczynki 5 lat. Wówczas precyzyjnie określimy treść i trafimy do grupy odbiorców, która zdecydowana jest na konkretny produkt. Warte jest także dostosowanie naszych stron produktowych także pod względem title, meta description, nagłówków oraz opisu.

 

Czas przedświąteczny to doskonały moment, aby sprzedaż w naszym sklepie wzrosła. Pamiętajmy, że Święta poprzedzają Black Friday, Cyber Monday, a także Dzień Darmowej Wysyłki. Kluczowe jest tutaj po prostu wcześniejsze obmyślenie strategii i kilku etapowe wdrożenie jej. Pamiętajmy także o tym, aby nasza była strona przyjazna dla urządzeń mobilnych, gdyż coraz więcej Internautów właśnie w ten sposób dokonuje zakupów.

 

Jeśli nadal zastanawiacie się jak przygotować Wasz sklep na święta i zwiększyć sprzedaż, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

 

Magda R. (specjalistka ds. SEO)