Reklamy tekstowe (Text ads) – stosowana przez reklamodawców forma komunikacji marketingowej. Celem tworzenia reklam tekstowych jest promowanie produktów i usług w sieci Google.
Reklamy tekstowe składają się z następujących elementów – trzech nagłówków, dwóch opisów reklamy i wyświetlanego adresu URL.
W każdym z nagłówków znajduje się promujący produkty lub usługi tekst o długości do 30 znaków. Nagłówek najbardziej z całej reklamy przyciąga uwagę użytkowników. Dlatego wstawiane są do niego słowa kluczowe, które internauci wpisują w wyszukiwarce Google.
Każdy tekst reklamy zawiera szczegółowy opis oferowanych produktów lub usług. W pole tekstu reklamy można wpisać maksymalnie 90 znaków. Umieszczane jest w nim wezwanie do działania, jakiego reklamodawca oczekuje od użytkowników (np. „Kup teraz!”).
Wyświetlany adres URL to zwykle adres witryny reklamodawcy. Składa się z domeny końcowego adresu URL i dwóch opcjonalnych pól, tzw. ścieżek, które są dodawane do wyświetlanego adresu URL po nazwie domeny. Można umieścić w nich dwa teksty liczące do 15 znaków, który poinformuje użytkowników, na jaką podstronę trafią po kliknięciu w reklamę.
Reklamy tekstowe wyświetlają się na stronach wyników wyszukiwania Google oraz w całej sieci reklamowej Google. Są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.
Reklamy te oznaczone są jako płatne.