CTA (Call to action, wezwanie do działania) to hasło używane przez marketerów, które zachęca użytkownika (zazwyczaj potencjlanego klienta) do wykonania danej czynności, np. odwiedzenia sklepu internetowego. CTA jest ważnym elementem m.in. stron internetowych, mailingów, kampani reklamowych Google Ads czy Facebook Ads. Stosując wezwanie do działania, angażujemy użytkowników i zachęcamy do podjęcia określonego działania. To z kolei prowadzi m.in. do zwiększenia konwersji. CTA może zachęcić użytkownika do dokonania zakupu, poprzez jasne instrukcje w postaci haseł, taki jak np. „Kup teraz!”. Innym przykładem CTA jest zaproszenie do wejścia na stronę lub sklep internetowy, zapisanie się do newslettera czy pobranie e-booka. Wezwanie do działanie bardzo często spotkamy również w copy (opisie lub haśle reklamowym na grafice) postów i kampanii w mediach społecznościowych. Hasło CTA sprawia, że użytkownik dokładnie wie, co ma zrobić w danym momencie. Jeśli ten przkeaz jest zrozumiały dla odbiorcy, zwiększa się prawdopodobieństwo, że postąpi on dokładnie tak, jak zaplanował to marketer i np. wypełni formularz kontaktowy.