(Below the line, reklama poniżej linii, znana również jako marketing poniżej linii /marketing BTL/reklama BTL) Jest to forma reklamy, która ma zastosowanie do bardzo precyzyjnych i bezpośrednich działań reklamowych skoncentrowanych na ukierunkowanych grupach potencjalnych konsumentów. Ten rodzaj reklamy koncentruje się bardziej na konwersjach niż na długoterminowym budowaniu marki i często wykorzystuje strategie marketingu bezpośredniego. Reklamy BTL są skierowane głównie do detalistów oraz konsumentów. Do narzędzi BTL należą między innymi: pozycjonowanie w wyszukiwarkach, reklama w mediach społecznościowych, video marketing, tworzenie virali, remarketing oraz e-mailing. Nośniki reklamy BTL noszą nazwę materiałów POS (ang. point of sales) lub POP (ang. point of purchase). Reklama BTL niesie ze sobą dużo korzyści m.in: ścisłe spersonalizowanie na odbiorców, lepszy zwrot z inwestycji (ROI), łatwość sterowania, śledzenia oraz monitorowania działań.