Anchor | Co to jest? | Definicja w słowniku pojęć

Definicja pojęcia - Anchor

Anchor (Anchor Text, treść linka, kotwica) – treść linka pojawiająca się na stronie internetowej i najczęściej wyróżniona innym kolorem niż pozostały tekst. Najechanie myszką na kotwicę powoduje, że użytkownik widzi, gdzie zostanie przekierowany po kliknięciu w odnośnik. Anchor Text znajduje się pomiędzy znacznikami <a> i </a> w kodzie strony.
Treść linka najczęściej zawiera frazę kluczową adekwatną do tematyki strony, do której odsyła osadzony link. Anchor jest jednym z ważniejszych czynników, które bierze pod uwagę algorytm wyszukiwarki podczas oceny jakości linków. Ważne jest tworzenie kotwic wyglądających naturalnie oraz ich trafny dobór, współgrający z treściami zawartymi na stronie.
Przykład Anchor Text w kodzie HTML:
<a href=”https://www.najlepszaksięgowa.pl/”>firma księgowa</a>
Wyróżnia się kilka rodzajów kotwic, które powinny być na stronie odpowiednio używane:

  • brandowe – linki zawierające w tekście zakotwiczenia nazwę firmy albo witryny np. „NazwaBiuraKsięgowego”,
  • URL – pokazujące cały link do strony,
  • Exact Match – zawierające treść opisującą pozycjonowaną frazę np. „księgowa w Warszawie”,
  • Zero Match – zawierające treść nakłaniającą użytkownika do pożądanej czynności np. „zobacz więcej”.

Sprawdź co to znaczy:

Słownik SEO / SEM

Oto słownik pojęć oraz terminów używanych w branży reklamowej i marketingowej. Wszystkie hasła uporządkowane są w kolejności alfabetycznej.

SEO, SEM... Zastanawiacie się, co to oznacza? A może chcecie dowiedzieć się co to jest "Artykuł Sponsorowany"? Dobrze trafiliście!

Nasze najnowsze artykuły