Analiza słów kluczowych (dobór słów kluczowych) – analiza witryny, której celem jest wyszukanie słów kluczowych najlepiej opisujących tematykę danego serwisu w odniesieniu do najczęstszych zapytań użytkowników wpisywanych w wyszukiwarkę. Dobór słów kluczowych analizuje się przed podjęciem współpracy o pozycjonowanie stron, a także w trakcie trwania umowy w celu lepszego doboru fraz, na które strona jest pozycjonowana.
Analiza słów kluczowych jest kompleksowa, kiedy obejmuje nast. elementy:
- weryfikacja trendów wyszukań – identyfikacja fraz najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników i słów kluczowych z tendencją wzrostową,
- wybór słów kluczowych najbardziej adekwatnych do danej branży i profilu działalności serwisu,
- analiza konkurencyjności fraz i określenie przewidywanego czasu osiągnięcia wysokiej pozycji witryny w SERP,
- możliwość umieszczenia słów kluczowych w treściach prezentowanych na stronie klienta,
- sprawdzanie sezonowości fraz.