Definicja pojęcia - Duplikacja treści

Duplikacja treści (duplikacja contentu, powielenie treści, duplicate content) – zjawisko powielania treści publikowanych w witrynach internetowych. Identyczna treść dostępna jest pod kilkoma adresami www zarówno w obrębie jednej, jak i wielu domen.
Duplikacja contentu w ramach jednej domeny ma miejsce, kiedy strona główna lub podstrony są dostępne z kilku adresów, np.:
Strona główna:

  • przyklad.com
  • przyklad.com/index.html
  • www.przyklad.com
  • www.przyklad.com/index.html

Podstrona:

  • przyklad.com/kategoria/
  • przyklad.com/kategoria/index.html

Powyższe przykłady jasno pokazują, że adresy URL muszą być spójne i wystrzegać się trzeba umieszczania w nich identycznej treści. Powodem występowania duplicate content może być również jednoczesne prowadzenie strony dla urządzeń standardowych takich jak komputery oraz jej wersji dla urządzeń mobilnych. Jeszcze innym źródłem problemów może być brak zastosowania adresów kanoniczych i przekierowań 301. Do powielania treści może dochodzić również za sprawą systemu CMS wyświetlającego ten sam artykuł na stronie głównej, jak i w archiwum (lub innym miejscu menu).
Duplicate content w ramach wielu domen występuje, kiedy treść witryny jest kopiowana i publikowana na zupełnie innej stronie w efekcie plagiatu lub po prostu nieuwagi. Tekst pochodzący z innej strony wymaga opatrzenia informacją o źródle wraz z linkiem a jeśli udostępniamy swoje teksty na innych stronach, umowa powinna zobowiązywać drugą stronę do podania linku źródłowego.

Sprawdź co to znaczy: