Definicja pojęcia - Copywriter
Copywriter (copywriter SEO) - pierwotnie określenie to oznaczało osobę odpowiedzialną za tworzenie tekstów, sloganów i haseł reklamowych, następnie znaczenie tego słowa zostało rozszerzone o autorów, zajmujących się pisaniem tekstów na potrzeby internetu, reklamy i SEO. Obecnie branża jest tak rozbudowana, że sformułowanie "copywriter" wymaga doprecyzowania, czym zajmuje się konkretna osoba.
Najczęściej wśród copywriterów wyróżnia się:
-
Copywriterów/Copywriterów kreatywnych - przygotowujących koncepcje, teksty i hasła reklamowe, nazwy produktów, slogany, scenariusze oraz infografiki.
-
Content writerów/Web writerów - autorów piszących wysokiej jakości artykuły i treści e-marketingowe odpowiadające potrzebom internetu (teksty na strony internetowe, blogi, mailingi, infografiki, oferty) ale również teksty na ulotki reklamowe, foldery itp.
-
SEO copywriterów - zajmujących się przygotowywaniem tekstów na potrzeby pozycjonowania witryn – precli, tekstów zapleczowych, wpisów do katalogów, tekstów synonimizowanych, artykułów na blogi.
-
Ghostwriterów/Autorów widma - przygotowujących tekst wraz z przekazaniem pełnych praw autorskich do dzieła zamawiającemu.
Sprawdź co to znaczy:
WIEMY JAK POZYCJONOWAĆ I PROWADZIĆ SKUTECZNE KAMPANIE REKLAMOWE, DLATEGO ZAUFALI NAM:

ZAUFALI NAM

Słownik SEO / SEM
Oto słownik pojęć oraz terminów używanych w branży reklamowej i marketingowej. Wszystkie hasła uporządkowane są w kolejności alfabetycznej.
SEO, SEM... Zastanawiacie się, co to oznacza? A może chcecie dowiedzieć się kim jest copywriter? Dobrze trafiliście!