Definicja pojęcia - Copywriter

Copywriter (copywriter SEO) - pierwotnie określenie to oznaczało osobę odpowiedzialną za tworzenie tekstów, sloganów i haseł reklamowych, następnie znaczenie tego słowa zostało rozszerzone o autorów, zajmujących się pisaniem tekstów na potrzeby internetu, reklamy i SEO. Obecnie branża jest tak rozbudowana, że sformułowanie "copywriter" wymaga doprecyzowania, czym zajmuje się konkretna osoba.

Najczęściej wśród copywriterów wyróżnia się:

  • Copywriterów/Copywriterów kreatywnych - przygotowujących koncepcje, teksty i hasła reklamowe, nazwy produktów, slogany, scenariusze oraz infografiki.

  • Content writerów/Web writerów - autorów piszących wysokiej jakości artykuły i treści e-marketingowe odpowiadające potrzebom internetu (teksty na strony internetowe, blogi, mailingi, infografiki, oferty) ale również teksty na ulotki reklamowe, foldery itp.

  • SEO copywriterów - zajmujących się przygotowywaniem tekstów na potrzeby pozycjonowania witryn – precli, tekstów zapleczowych, wpisów do katalogów, tekstów synonimizowanych, artykułów na blogi.

  • Ghostwriterów/Autorów widma - przygotowujących tekst wraz z przekazaniem pełnych praw autorskich do dzieła zamawiającemu.

Sprawdź co to znaczy:

WIEMY JAK POZYCJONOWAĆ I PROWADZIĆ SKUTECZNE KAMPANIE REKLAMOWE, DLATEGO ZAUFALI NAM:

ZAUFALI NAM