Copywriter | Co to jest? | Definicja w słowniku pojęć

Definicja pojęcia - Copywriter

Copywriter (copywriter SEO) – pierwotnie określenie to oznaczało osobę odpowiedzialną za tworzenie tekstów, sloganów i haseł reklamowych, następnie znaczenie tego słowa zostało rozszerzone o autorów, zajmujących się pisaniem tekstów na potrzeby internetu, reklamy i SEO. Obecnie branża jest tak rozbudowana, że sformułowanie „copywriter” wymaga doprecyzowania, czym zajmuje się konkretna osoba.
Najczęściej wśród copywriterów wyróżnia się:

  • Copywriterów/Copywriterów kreatywnych – przygotowujących koncepcje, teksty i hasła reklamowe, nazwy produktów, slogany, scenariusze oraz infografiki.
  • Content writerów/Web writerów – autorów piszących wysokiej jakości artykuły i treści e-marketingowe odpowiadające potrzebom internetu (teksty na strony internetowe, blogi, mailingi, infografiki, oferty) ale również teksty na ulotki reklamowe, foldery itp.
  • SEO copywriterów – zajmujących się przygotowywaniem tekstów na potrzeby pozycjonowania witryn – precli, tekstów zapleczowych, wpisów do katalogów, tekstów synonimizowanych, artykułów na blogi.
  • Ghostwriterów/Autorów widma – przygotowujących tekst wraz z przekazaniem pełnych praw autorskich do dzieła zamawiającemu.

Sprawdź co to znaczy:

Słownik SEO / SEM

Oto słownik pojęć oraz terminów używanych w branży reklamowej i marketingowej. Wszystkie hasła uporządkowane są w kolejności alfabetycznej.

SEO, SEM... Zastanawiacie się, co to oznacza? A może chcecie dowiedzieć się co to jest "Artykuł Sponsorowany"? Dobrze trafiliście!

Nasze najnowsze artykuły