Copywriting | Co to jest? | Definicja w słowniku pojęć

Definicja pojęcia - Copywriting

Copywriting (SEO copywriting) – sztuka tworzenia różnego rodzaju treści, które mają na celu wywołanie określonej reakcji czytelnika, np. skutecznie przekonując potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub kupna usługi.
Copywriting to oryginalne, kreatywne i efektywne teksty sprzedażowe lub budujące markę, pożądany przez klienta obraz firmy, produktu, usługi lub osoby w świadomości i podświadomości odbiorców. Zadania powierzane copywriterowi są liczne i obejmują tworzenie treści reklamowo-marketingowych, takich jak m. in.:

  • oferty sprzedażowe,
  • slogany reklamowe,
  • scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych,
  • teksty i scenariusze kampanii reklamowych w prasie,
  • teksty na strony internetowe,
  • teksty banerów,
  • teksty ulotek i broszur.

Ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego ze wspólnej dotąd dziedziny copywritingu, został wyodrębniony tzw. SEO copywriting, zajmujący się kreowaniem treści internetowych przyjaznych dla użytkowników oraz wyszukiwarek.

Sprawdź co to znaczy:

Słownik SEO / SEM

Oto słownik pojęć oraz terminów używanych w branży reklamowej i marketingowej. Wszystkie hasła uporządkowane są w kolejności alfabetycznej.

SEO, SEM... Zastanawiacie się, co to oznacza? A może chcecie dowiedzieć się co to jest "Artykuł Sponsorowany"? Dobrze trafiliście!

Nasze najnowsze artykuły