Definicja pojęcia - URL

URL (adres URL) – ujednolicony format adresowania i identyfikowania zasobów internetu, w tym najczęściej stron WWW.

Adres URL (ang. Uniform Resource Locator) składa się z dwóch elementów: rodzaju zasobu oraz części zależnej. Rodzaj zasobu to w przypadku strony WWW protokoły HTTP lub HTTPS, czyli szyfrowana wersja protokołu HTTP. Natomiast część zależna to nazwa domeny, rozszerzenie, ścieżka dostępu. Najbardziej zaufane wśród użytkowników internetu są domeny narodowe, w przypadku Polski z rozszerzeniem „pl”.

Celem profesjonalnego konsultanta SEO jest jak najdalej idąca optymalizacja adresów URL na stronie znajdującej się pod opieką agencji SEO lub samodzielnego specjalisty.

Prawidłowy adres URL:

  • jest krótki;
  • zawiera znaki układające się w logiczny ciąg;
  • składa się ze zgodnych z treścią strony słów kluczowych;
  • słowa w nim są oddzielone dywizami;
  • jest łatwy do zapamiętania i wpisania;
  • pokazuje konkretną ścieżkę podstron;
  • informuje użytkownika i wyszukiwarkę o zawartości strony.

Nieprawidłowy adres URL:

  • zawiera znaki specjalne, takie jak np.: ”#”, „&”;
  • posiada zbyt dużo znaków (maksymalna ich ilość to 100);
  • znajdują się w nim nic nie znaczące ciągi cyfrowe.

Przykłady prawidłowych adresów URL:

Przykłady prawidłowo zoptymalizowanego adresu URL o dłuższej ścieżce dostępu:

Tak skonstruowane adresy URL, pomimo ich większej długości, uznawane są za przyjazne, gdyż internauta bez problemu identyfikuje na ich podstawie, jakie treści zawierają strony WWW. Prawidłowa forma URL wpływa również korzystnie na indeksowanie stron przez roboty Google, które pokażą witryny z takimi adresami jak powyższe, gdy użytkownik będzie chciał się dowiedzieć, gdzie kupi potrzebną mu folię bądź uzyska informację o postępach prac na remontowanej autostradzie.

Przykład niepoprawnego adresu URL:

  • przykladowa-domena.pl/cat-333/fef$F$#2/?page-grzybki

Tak zbudowany adres URL nie informuje użytkownika o zawartości strony i jest trudny do zapamiętania i wpisania. Tym samym ogranicza zaufanie internauty do witryny.  

Sprawdź co to znaczy:

WIEMY JAK POZYCJONOWAĆ I PROWADZIĆ SKUTECZNE KAMPANIE REKLAMOWE, DLATEGO ZAUFALI NAM:

ZAUFALI NAM