Strona linkująca (referring domains) – element pozycjonowania strony WWW. Zadaniem strony linkującej jest przekazanie, za pośrednictwem umieszczonych na niej linków, części swojej wartości stronie linkowanej. Ze względu na to, że silne strony mogą przekazywać wysokie wartości, odpowiednio skonstruowana strona linkująca ma podstawowe znaczenie dla dobrego wypozycjonowania strony internetowej. Dzięki właściwie przygotowanej stronie linkującej strony linkowane mogą osiągać wysokie miejsca w rankingach wyszukiwarek.
Metody znajdowania stron linkujących
Znalezienie w procesie pozycjonowania właściwych stron linkujących to podstawa wypromowania witryny. Można to zrobić poprzez ręczne przeszukanie zasobów internetu, czyli np. katalogów tematycznych, sieci społecznościowych lub forów dyskusyjnych. Jest to jednak metoda czasochłonna i mało efektywna.
Rozwiązaniem są również specjalne systemy sprzedaży linków (Whitepress, Linkhouse), w ramach których webmasterzy udostępniają, za określoną przez nich stawkę, na stronach swoich serwerów miejsce, w którym osoby zajmujące się pozycjonowaniem mogą rozmieścić linki prowadzące do ich witryn.