Termin influencer pochodzi od angielskiego słowa “influence”, oznaczającego “wpływ”. Influencer to wpływowa osoba, najczęściej twórca internetowy, aktor czy sportowiec, który prowadzi swoje profile w social mediach. Osoba ta publikuje treści, takie jak zdjęcia, animacje czy filmy oraz buduje zaangażowaną społeczność wokół swojego profilu. Influencer, ze względu na dużą liczbę obserwujących (fanów), może wpływać na decyzje zakupowe swoich odbiorców i zachęcać ich do skorzystania z danej usługi lub zakupienia produktu konkretnej marki. Influencer może np. prowadzić bloga na swojej stronie internetowej, prowadzić kanał na YouTube’ie, a także publikować content w innych social mediach np. na Instagramie czy TikToku. Influencerzy są liderami opinii, którzy często specjalizuję się w wąskiej dziedzinie, w której się wyspecjalizowali. Influencer nawiązuje bezpośrednie relacje ze swoimi odbiorcami, przez co staje się dla nich bardziej wiarygodny. Odbiocy chętnie korzystają z jego poleceń i kupują produkty, które zostały przez niego polecone. To z tego powodu marki decydują się na współprace z influencerami i prowadzą kampanie reklamowe z ich udziałem.