Jak wygląda współpraca z agencją reklamową?

Jak wygląda współpraca z agencją reklamową?

Planujesz rozpocząć współpracę z agencją reklamową, ale nie wiesz, czego się spodziewać? Zastanawiasz się, czy zlecenie na zewnątrz zadań związanych z promocją firmy w internecie faktycznie przyniesie oczekiwane efekty? Dziś rozwiejemy Twoje wątpliwości i opowiemy Ci, w jaki sposób prowadzimy nasze projekty oraz jak tworzymy relacje z naszymi Klientami.

Początek współpracy z agencją reklamową

Relacja pracowników firmy i agencji powinna opierać się na zaufaniu, wsparciu i dążeniu do wspólnych celów.

Aby spełnić Twoje oczekiwania i przyczynić się do rozwoju biznesu, musimy Cię poznać i dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej firmie, m.in.:

  • jakie produkty lub usługi oferujesz
  • kto jest Twoją grupą docelową
  • jakie masz cele biznesowe i co chcesz osiągnąć
  • jakie wartości wyznaje Twoja firma
  • z czym Twoja firma ma być kojarzona

Aby opracować skuteczną strategię komunikacji i dopasować odpowiednie działania, musimy dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami się mierzysz, co sprawia Ci trudność czy w jakim zakresie potrzebujesz pomocy.

Nie odkryjemy Ameryki stwierdzeniem, że każdy Klient (podobnie jak jego firma), jest inny – ma inne potrzeby, wymagania i doświadczenia z marketingiem internetowym. Mając to na uwadze, podchodzimy indywidualnie do każdego projektu, dobieramy odpowiedni zespół specjalistów i dostosowujemy charakter współpracy.

Potocznie mówi się o współpracy firmy z agencją, jednak warto pamiętać, że po obu stronach są… ludzie. Klienci cenią profesjonalizm, rzetelność i ekspercką wiedzę, ale równie ważna jest dla nich praca w przyjaznej atmosferze. Doceniają fakt, że jesteśmy w stałym kontakcie, regularnie omawiamy prowadzone działania i dzielimy się nowymi pomysłami. Elastyczność, otwartość i pozytywna energia to cechy, które czynią z nas dobrego kompana w biznesie.

Jak koordynujemy projekty marketingowe?

Od początku współpracy jesteśmy w stałym kontakcie z Klientem i na bieżąco informujemy go o postępach. Oczywiście zakres poszczególnych działań różni się w zależności od złożoności projektu. Liczba zadań oraz ich czas realizacji jest zależna od tego, czy pracujemy np. nad zaprojektowaniem i wdrożeniem nowego sklepu internetowego, czy opracowujemy strategię SEO i tworzymy rozbudowane treści na stronę internetową, czy też tworzymy kompleksową strategię działań w social mediach.

Najłatwiej będzie to rzecz jasna pokazać na przykładzie. W przypadku tworzenia strategii komunikacji w social mediach lista zadań prezentuje się następująco:

  • określamy grupę docelową i cele działań
  • przeprowadzamy audyt profilu i przygotowujemy listę rekomendacji
  • określamy ton komunikacji i pożądany wydźwięk publikowanych treści
  • tworzymy koncepcję wizualną postów i przygotowujemy harmonogram
  • określamy cele kampanii (np. ruch na stronie, zasięg, pozyskiwanie leadów)
  • przygotowujemy propozycje grup odbiorców w systemie reklamowym (np. w Facebook Ads)
  • omawiamy harmonogram i propozycje wszystkich działań
  • tworzymy kreacje reklamowe (grafiki, animacje lub posty video)
  • aktualizujemy opisy profilu, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
  • publikujemy posty i uruchamiamy kampanie reklamowe
  • na bieżąco monitorujemy i optymalizujemy wszelkie działania

Każdy zespół projektowy składa się z doświadczonych specjalistów – ekspertów w dziedzinie SEOSEMprojektowania webów, copywritingu czy też kampanii reklamowych w social mediach.

Klient otrzymuje również swojego “opiekuna”, który odpowiada za koordynację wszelkich działań – dokonuje on podziału zadań, zleca je, kontroluje jakość obsługi i pilnuje terminów realizacji. Klient może zwrócić się do niego z każdym pytaniem, wątpliwością czy też nowym pomysłem do omówienia.

Kompan.pl tworzą ludzie o przeróżnych kompetencjach – znajdziesz tu zarówno kreatywne umysły, generujące nowe pomysły z prędkością światła, wielbicieli liczb, rozbudowanych wykresów i skomplikowanych formuł w excelu oraz niezastąpione koordynatorki projektów, które dbają o atmosferę sprzyjającą owocnej pracy i pilnują, by wszystkie projekty były dopięte na ostatni guzik. Jesteśmy zróżnicowani pod wieloma względami, a jednocześnie świetnie się uzupełniamy i tworzymy zgrany team. Połączenie naszych supermocy pozwala nam na kompleksową obsługę naszych klientów, zachowując wysoką jakość w każdym obszarze.

W jaki sposób mierzymy i raportujemy wyniki?

Działania marketingowe mają sens tylko wtedy, gdy odpowiednio mierzymy ich skuteczność. Monitorowanie i analizowanie działań pozwala nam wyciągać istotne wnioski i odkrywać nowe zależności, pozwalające nam na stałe optymalizowanie i udoskonalanie kampanii reklamowych.

Korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych, takich jak: Google AnalyticsGoogle Search Console, Senuto, Ahrefs, Majestic czy Clusteric Search Auditor.

Stale informujemy naszych Klientów o bieżących działaniach oraz regularnie raportujemy i omawiamy skuteczność poszczególnych kanałów komunikacji. Na każde spotkanie przychodzimy z nowymi pomysłami, aby wspólnie z Klientem przeprowadzić burzę mózgów, wybrać najlepsze możliwe rozwiązania i stworzyć dalszy plan działania.

Dostosowujemy sposób komunikacji i systemu współpracy do oczekiwań Klienta. Jedni lubią przecież konkretne informacje i krótkie, skondensowane podsumowania zamknięte w jednym mailu, podczas gdy inni preferują rozbudowane prezentacje, wizualne przedstawienie efektów i szczegółowe omawianie prowadzonych działań podczas spotkania wideo. Jedni chcą zaoszczędzić czas i nie planują zbytnio ingerować w zadania agencji, natomiast inni chcą przyjrzeć się każdemu szczegółowi prowadzonej kampanii i poznać znaczenie każdego wskaźnika. Dostarczymy naszym Klientom informacje w takiej ilości i w takiej formie, by czuli się usatysfakcjonowani, a jednocześnie nie byli przytłoczeni nadmiarem danych.

Współpraca z agencją – czy jest się czego bać?

Wręcz przeciwnie! Pamiętaj, że nie musisz znać się na marketingu, rozumieć wszystkich etapów optymalizacji, czy być na bieżąco z aktualizacjami algorytmów – od tego masz przecież nas. Ty możesz skupić się na swoim biznesie, czyli na tym, w czym się specjalizujesz, a my zajmiemy się resztą.

Z chęcią potowarzyszymy Ci w drodze do celu, aby wspólnie cieszyć się z jego realizacji i nowych sukcesów.

Obejrzyj krótki film, dzięki któremu poznasz nas bliżej: