Planujesz rozpocząć współpracę z agencją reklamową, ale nie wiesz, czego się spodziewać? Zastanawiasz się, czy zlecenie na zewnątrz zadań związanych z promocją firmy w internecie faktycznie przyniesie oczekiwane efekty? Dziś rozwiejemy Twoje wątpliwości i opowiemy Ci, w jaki sposób prowadzimy nasze projekty oraz jak tworzymy relacje z naszymi Klientami.
Początek współpracy z agencją reklamową
Relacja pracowników firmy i agencji powinna opierać się na zaufaniu, wsparciu i dążeniu do wspólnych celów.
Aby spełnić Twoje oczekiwania i przyczynić się do rozwoju biznesu, musimy Cię poznać i dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej firmie, m.in.:
- jakie produkty lub usługi oferujesz
- kto jest Twoją grupą docelową
- jakie masz cele biznesowe i co chcesz osiągnąć
- jakie wartości wyznaje Twoja firma
- z czym Twoja firma ma być kojarzona
Aby opracować skuteczną strategię komunikacji i dopasować odpowiednie działania, musimy dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami się mierzysz, co sprawia Ci trudność czy w jakim zakresie potrzebujesz pomocy.
Nie odkryjemy Ameryki stwierdzeniem, że każdy Klient (podobnie jak jego firma), jest inny – ma inne potrzeby, wymagania i doświadczenia z marketingiem internetowym. Mając to na uwadze, podchodzimy indywidualnie do każdego projektu, dobieramy odpowiedni zespół specjalistów i dostosowujemy charakter współpracy.
Potocznie mówi się o współpracy firmy z agencją, jednak warto pamiętać, że po obu stronach są… ludzie. Klienci cenią profesjonalizm, rzetelność i ekspercką wiedzę, ale równie ważna jest dla nich praca w przyjaznej atmosferze. Doceniają fakt, że jesteśmy w stałym kontakcie, regularnie omawiamy prowadzone działania i dzielimy się nowymi pomysłami. Elastyczność, otwartość i pozytywna energia to cechy, które czynią z nas dobrego kompana w biznesie.
Jak koordynujemy projekty marketingowe?
Od początku współpracy jesteśmy w stałym kontakcie z Klientem i na bieżąco informujemy go o postępach. Oczywiście zakres poszczególnych działań różni się w zależności od złożoności projektu. Liczba zadań oraz ich czas realizacji jest zależna od tego, czy pracujemy np. nad zaprojektowaniem i wdrożeniem nowego sklepu internetowego, czy opracowujemy strategię SEO i tworzymy rozbudowane treści na stronę internetową, czy też tworzymy kompleksową strategię działań w social mediach.
Najłatwiej będzie to rzecz jasna pokazać na przykładzie. W przypadku tworzenia strategii komunikacji w social mediach lista zadań prezentuje się następująco:
- określamy grupę docelową i cele działań
- przeprowadzamy audyt profilu i przygotowujemy listę rekomendacji
- określamy ton komunikacji i pożądany wydźwięk publikowanych treści
- tworzymy koncepcję wizualną postów i przygotowujemy harmonogram
- określamy cele kampanii (np. ruch na stronie, zasięg, pozyskiwanie leadów)
- przygotowujemy propozycje grup odbiorców w systemie reklamowym (np. w Facebook Ads)
- omawiamy harmonogram i propozycje wszystkich działań
- tworzymy kreacje reklamowe (grafiki, animacje lub posty video)
- aktualizujemy opisy profilu, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
- publikujemy posty i uruchamiamy kampanie reklamowe
- na bieżąco monitorujemy i optymalizujemy wszelkie działania
Każdy zespół projektowy składa się z doświadczonych specjalistów – ekspertów w dziedzinie SEO, SEM, projektowania webów, copywritingu czy też kampanii reklamowych w social mediach.
Klient otrzymuje również swojego “opiekuna”, który odpowiada za koordynację wszelkich działań – dokonuje on podziału zadań, zleca je, kontroluje jakość obsługi i pilnuje terminów realizacji. Klient może zwrócić się do niego z każdym pytaniem, wątpliwością czy też nowym pomysłem do omówienia.
Kompan.pl tworzą ludzie o przeróżnych kompetencjach – znajdziesz tu zarówno kreatywne umysły, generujące nowe pomysły z prędkością światła, wielbicieli liczb, rozbudowanych wykresów i skomplikowanych formuł w excelu oraz niezastąpione koordynatorki projektów, które dbają o atmosferę sprzyjającą owocnej pracy i pilnują, by wszystkie projekty były dopięte na ostatni guzik. Jesteśmy zróżnicowani pod wieloma względami, a jednocześnie świetnie się uzupełniamy i tworzymy zgrany team. Połączenie naszych supermocy pozwala nam na kompleksową obsługę naszych klientów, zachowując wysoką jakość w każdym obszarze.
W jaki sposób mierzymy i raportujemy wyniki?
Działania marketingowe mają sens tylko wtedy, gdy odpowiednio mierzymy ich skuteczność. Monitorowanie i analizowanie działań pozwala nam wyciągać istotne wnioski i odkrywać nowe zależności, pozwalające nam na stałe optymalizowanie i udoskonalanie kampanii reklamowych.
Korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych, takich jak: Google Analytics, Google Search Console, Senuto, Ahrefs, Majestic czy Clusteric Search Auditor.
Stale informujemy naszych Klientów o bieżących działaniach oraz regularnie raportujemy i omawiamy skuteczność poszczególnych kanałów komunikacji. Na każde spotkanie przychodzimy z nowymi pomysłami, aby wspólnie z Klientem przeprowadzić burzę mózgów, wybrać najlepsze możliwe rozwiązania i stworzyć dalszy plan działania.
Dostosowujemy sposób komunikacji i systemu współpracy do oczekiwań Klienta. Jedni lubią przecież konkretne informacje i krótkie, skondensowane podsumowania zamknięte w jednym mailu, podczas gdy inni preferują rozbudowane prezentacje, wizualne przedstawienie efektów i szczegółowe omawianie prowadzonych działań podczas spotkania wideo. Jedni chcą zaoszczędzić czas i nie planują zbytnio ingerować w zadania agencji, natomiast inni chcą przyjrzeć się każdemu szczegółowi prowadzonej kampanii i poznać znaczenie każdego wskaźnika. Dostarczymy naszym Klientom informacje w takiej ilości i w takiej formie, by czuli się usatysfakcjonowani, a jednocześnie nie byli przytłoczeni nadmiarem danych.
Współpraca z agencją – czy jest się czego bać?
Wręcz przeciwnie! Pamiętaj, że nie musisz znać się na marketingu, rozumieć wszystkich etapów optymalizacji, czy być na bieżąco z aktualizacjami algorytmów – od tego masz przecież nas. Ty możesz skupić się na swoim biznesie, czyli na tym, w czym się specjalizujesz, a my zajmiemy się resztą.
Z chęcią potowarzyszymy Ci w drodze do celu, aby wspólnie cieszyć się z jego realizacji i nowych sukcesów.
Obejrzyj krótki film, dzięki któremu poznasz nas bliżej: