Content marketing – poznaj zalety marketingu treści
Działania content marketingowe bazują na tworzeniu treści, które przyciągają uwagę użytkowników, są dla nich ciekawe i wartościowe. Marketing treści pozwala dotrzeć do grupy docelowej i spełnić jej potrzeby np. dzięki rozwiązaniu określonego problemu, czy dostarczeniu odpowiedzi na dane pytanie. Poprzez merytoryczny i przydatny content marketerzy mogą wzmocnić wizerunek swojej marki jako eksperta i wzbudzić większe zaufanie wśród konsumentów.
Odpowiednio zaplanowany i konsekwentnie realizowany content marketing może przynieść liczne korzyści. Artykuły blogowe, posty w social mediach, czy filmy wzbudzają zainteresowanie, pomagają zaangażować użytkowników i zwiększają ruch na stronie internetowej, a w konsekwencji – przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.
Do najważniejszych korzyści płynących z działań content marketingowych należą:
Budowanie wiarygodności i zaufania do marki
Publikacja interesujących i merytorycznych treści pomoże Ci zwiększyć wiarygodność firmy. Treści, w których podzielisz się poradami, udzielisz wskazówek, czy rozwiążesz konkretny problem użytkownika, sprawią, że zobaczy on w Tobie eksperta, któremu można ufać.
Zwiększy to również prawdopodobieństwo, że odbiorca odwiedzi ponownie Twoją stronę (czy też profil w social mediach), by zapoznać się z innymi treściami. Budując silną relację z odbiorcą, zwiększasz szansę, że zdecyduje się on na zakup Twojego produktu.
Pozyskiwanie i utrzymanie klientów
Pozyskanie nowego klienta staje się coraz trudniejsze. Bezustannie ma on do czynienia z reklamą – czy to korzystając z wyszukiwarki, czy przeglądając strony internetowe, czy też spędzając czas w social mediach. W każdym z tych miejsc użytkownik “jest atakowany” przez (często nachalne) banery czy video.
Odbiorcy, świadomi tych mechanizmów, stają się bardziej wymagający i niechętnie klikają w takie komunikaty. Aby ich zachęcić i zainteresować swoją ofertą, musisz dostarczyć im treści, które rzeczywiście okażą się dla nich przydatne i wystarczająco ciekawe, by w nie kliknąć.
Zanim zabierzesz się jednak za tworzenie treści, zastanów się, kim jest Twój klient, czego potrzebuje i w jaki sposób możesz mu pomóc. Odpowiedź na to proste pytanie pomoże Ci opracować skuteczną strategię i tematykę publikowanych treści.
Zwiększenie pozycji w wyszukiwarce Google i generowanie ruchu na stronie internetowej
Wartościowe treści zoptymalizowane pod kątem SEO (czyli m.in. wzbogacone o frazy kluczowe) wpływają pozytywnie na ruch organiczny. Oznacza to, że regularne publikowanie np. artykułów blogowych na stronie internetowej, przyczynia się do zwiększenia jej pozycji w wyszukiwarce Google.
Marketing treści to poniekąd bezpłatna reklama, która wykazuje jednocześnie tendencję do wysokiego współczynnika konwersji. A przecież koniec końców, to właśnie na tym najbardziej zależy marketerom. Oczywiście tworzenie, optymalizowanie i publikowanie treści generuje dodatkowe koszty. Jednak warto pamiętać, że raz przygotowany artykuł może generować ruch na stronie przez długie lata.
Wartościowe treści charakteryzują się również tym, że są chętnie udostępniane. Użytkownicy lubią dzielić się tym, co ich interesuje, bawi czy inspiruje. Mogą więc rozpowszechniać Twój content, przesyłając go swoim znajomym lub udostępniając go na swoich social mediach, a tym samym przyczyniać się do generowania ruchu na stronie.
Nie tylko oryginalne i unikatowe treści pomagają wywindować stronę na lepsze pozycje w wyszukiwarce. We współczesnym marketingu liczą się także wspomniane wcześniej zalety merytorycznych i interesujących tekstów, wpływających na autorytet marki i dobre, zaufane relacje z klientami.
Zwiększenie zysków
To oczywiście główny cel inwestowania w działania content marketingowe. Regularne publikowanie ciekawych i przydatnych treści nie tylko wzbudza ciekawość, zwiększa zaufanie do marki i generuje ruch na stronie.
Dobry content marketing sprzedaje – mimo, że nie polega on na nachalnej reklamie, zawierającej Call to Action. Treści, które rzeczywiście zainteresują Twoją grupę docelową, mogą zdziałać cuda i w dużym stopniu przyczynić się do zwiększenia zysków.
Profesjonalny copywriter – gdzie i jak go znaleźć?
Liczne zalety płynące z działań marketingowych zachęcają do znalezienia profesjonalnego copywritera, który zadba o dostarczenie właściwego contentu. Ze względu na szybki rozwój tego zawodu możemy znaleźć tysiące serwisów, grup i ogłoszeń copywriterskich.
Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i uniknąć rozczarowań, warto skupić się na platformach zrzeszających sprawdzonych i zweryfikowanych przez wcześniejszych klientów autorów, którzy zapewniają dostarczenie treści jakości premium, spełniających Twoje oczekiwania.
Jedną z takich platform jest Contentovo. To serwis, na którym są zarejestrowani wyłącznie doświadczeni twórcy z potwierdzonym i zweryfikowanym portfolio. Zdarzyło Ci się wcześniej poprawiać po copywriterze literówki i błędy interpunkcyjne? Tutaj możesz o tym zapomnieć. Twórcy otrzymują stosowną ocenę za każde zlecenie, a zatem dbają o swoją reputację i statystyki.
Platforma umożliwia również wygodne rozliczanie. Jedyne co musisz zrobić, to doładować swoje konto dowolną, wybraną przez siebie kwotą. Wystawianie umów i przyjmowanie faktur bierze na siebie redakcja Contentovo. To zatem dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu szukać odpowiedniego copywritera, a jednocześnie zależy im na pozyskiwaniu contentu wysokiej jakości.
Przykłady content marketingu
Treści, które możemy zaliczyć do działań content marketingowych, to nie tylko teksty, ale również wszelkie materiały wizualne, takie jak: zdjęcia, grafiki, infografiki, gify, animacje czy filmy. Format treści jest istotny, jednak najważniejszy jest temat – czyli to, co chcesz przekazać, jakimi informacjami chcesz się podzielić i jaką wiedzę dostarczyć swojemu odbiorcy.
Oto kilka przykładowych pomysłów, które możesz rozważyć w swojej strategii content marketingowej:
- tutoriale i poradniki związane z Twoją branżą
- analizy, raporty, trendy
- odpowiedzi na pytania – jak? dlaczego? co wybrać?
- opinie ekspertów na temat rozwiązań, jakie oferuje Twoja marka
- tipy na wykorzystanie Twojego produktu
- ciekawostki
Czy warto inwestować w content marketing?
Klienci, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w świecie sprzedaży internetowej, często kwestionują sens zatrudnienia profesjonalnego copywritera. Uważają, że sami doskonale poradzą sobie z generowaniem właściwych treści na stronę, czy profile w social mediach. Zważywszy jednak na ograniczenia czasowe, tendencje w rozwoju marketingu internetowego, a wreszcie fakt, że internet nie wybacza i potrafi boleśnie wytknąć brak profesjonalizmu, warto uwzględnić działania z zakresu marketingu treści w swoim budżecie.
Nadal masz wątpliwości, czy content marketing działa?
Wszelkie Twoje wątpliwości rozwiejemy w artykule ”Czy warto inwestować w bloga firmowego?”, w którym prezentujemy kilka inspirujących case studies naszych Klientów.