Udostępnianie to dzielenie się treściami z innymi użytkownikami – najczęściej za pośrednictwem platformy społecznościowej np. Facebooka, Instagrama czy TikTok-a. Udostępnianie, inaczej „share’owanie”, to przekazywanie dalej treści np. zdjęć, filmów, linków do artykułu na blogu tematycznym, piosenki opublikowanej np. na Spotify lub YouTube’ie, itp. Udostępnianie pozwala na szybkie rozprzestrzenianie się treści i dzielenie się wartościowymi materiałami z innymi użytkownikami np. ze znajomymi, kolegami z pracy czy z członkami rodziny. Udostępnianie wpływa pozytywnie na zasięg publikowanych treści. Wartościowy content zachęca odbiorców do dzielania się nim z innymi osobami. Udostępnianie postów opublikowanych np. na profilu firmowym w social mediach przyczynia się do pozyskania nowych odbiorców. Zachęcanie użytkowników do share’owania treści może więc pomóc m.in. w zwiększaniu świadomości marki, a w konsekwencji w pozykaniu nowych klientów.