Definicja pojęcia - SEM

SEM (Search Engine Marketing) – segment marketingu internetowego, obejmujący wszystkie działania w internecie, których celem jest osiągnięcie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Jednym z jego fragmentów są płatne reklamy na stronach wyników wyszukiwarek, które pojawiają się po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych. Wysokie pozycje strony dla fraz kluczowych można osiągnąć zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Głównym zadaniem SEM jest ułatwienie znalezienia w internecie konkretnej rzeczy, czego efektem jest pozyskanie informacji lub często zakup przedmiotu czy usługi. Dzięki Search Engine Marketing reklamodawca może przedstawić swoją ofertę w najlepszym momencie z punktu widzenia kupującego, a więc w chwili, gdy jest on najbardziej zainteresowany jej zakupem.

Search Engine Marketing wyrażany jest zazwyczaj wzorem: SEM = PPC + SEO. Oznacza to, że do samych linków sponsorowanych (PPC) dochodzi również tradycyjne pozycjonowanie (SEO).

Sprawdź co to znaczy: