Instastory (inaczej: story, stories, relacja, relacja na Instagramie) to jeden z dostępnych formatów publikowania treści na Instagramie, umożliwiająca dodanie zdjęcia, filmu, animacji czy też planszy z napisami. Pojedyncza relacja może trwać maksymalnie 15 sekund. Instastory są widoczne jedynie przez 24 godziny. Po upływie tego czasu nie można już zobaczyć ich na danym profiu. Instastory to zazwyczaj bardziej luźne i spontaniczne treści, opisujące rzeczywistość w danym momencie. Użytkownicy prowadzący swoje profile prywatne dzielą się tam m.in. zdjęciami miejsc, które odwiedzili danego dnia. W przypadku firm te działania są zazwczyaj bardziej przemyślane – isntastory planuje się odpowiednio wcześnie, tak samo jak publikowane posty, tworząc harmonogram publikacji. Na insastory można np. przedstawić nowy produkt, przeprowadzić ankietę, odpowiedzieć na pytania użytkowników, itp. Format ten jest niezwykle angażujący i zachęca użytkowników do interakcji. Na platformie istnieje również możliwość zapisywania stories na profilu, w specjalnej zakładce “Wyróżnione Relacje”. Relacje, które zostaną tam zapisane, będą widoczne na profilu przez cały czas – tak samo jak opublikowane posty. Wyróżnione realcje nie znikną po 24 godzinach, będą zapisane na stałe. Relacje na Instagramie pomagają budować społeczność wokół profilu i zwiększać zaangażowanie użytkowników. Wiele firm tworzy sponsorowane treści nie tylko w postaci postów, ale również w formie krótkich stories – instastory jest bowiem jednym z dostępnych formatów reklamowych. Tworząc kampanię na Instagramie, możemy bowiem wybrać umiejscowienie reklamy i wybrać właśnie instastory. Warto wówczas pamiętać o dobraniu odpowiedniego wymiaru kreacji, najlepiej 9×16 (reklama wyświetli się wówczas na całym ekranie smartfona).