Definicja pojęcia - Fanpage (strona, profil firmowy)

Fanpage, inaczej własna strona lub profil firmowy, to konto marki na portalu społecznościowym np. na Facebooku, Instagramie czy Linkedinie. Profil firmowy umożliwia marce komunikację ze swoją grupą docelową. Fanpage składa się zazwyczaj z: opisu profilu, linku do strony lub sklepu internetowego, danych kontaktowych, zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Na profilu firmowym można publikować treści, takie jak: zdjęcia, animacje czy filmy. To świetne miejsce do przedstawiania swojej oferty i opowiadania o świadczonych przez siebie usługach lub oferowanych produktach. Posiadanie własnego profilu firmowego pozwala docierać do użytkowników z publikowanymi treściami i zwiększać świadomość marki. Obecność marki w social mediach pozwala na bezpośredni kontakt z odbiorcami – potencjalny klient może np. zadać pytanie dotyczące oferty w komentarzu lub w wiadomości prywatnej. Odbiorca może zatem zdobyć interesujące go informacje, bez konieczności opuszczania danej platformy społecznościowej. Publikowanie ciekawych i wartościowych treści przyczynia się również do zwiększenia wiarygodności i budowania wizerunku marki jako eksperta. Prowadząc kampanie reklamowe, możemy wypromować profil firmowy, dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, zwiększyć ruch na stronie internetowej, a w konsekwencji – pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Prowadzenie fanpage’a to zatem świetny sposób na realizację celów marketingowych i rozwój firmy.

Sprawdź co to znaczy: